رییس حوزه مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۸۹ ایده از سه سال گذشته تاکنون در این مرکز به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر لیلی محمدی رییس حوزه مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: با راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری در مرکز رشد، مخترعان حوزه سلامت در سیستان و بلوچستان ایده‌ها و اختراعات کاربردی را ثبت کردند.

او  ادامه داد: این ایده‌ها با جذب سرمایه‌گذار قابلیت تولید انبوه و درآمدزائی را دارند.

رییس حوزه مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: امسال نیز سه اختراع جدید در این مرکز موفق به دریافت برگه سبز شدند.

او  ادامه داد: همچنین تاکنون چهار شرکت با محصولات دانش بنیان در این مرکز راه‌اندازی شده که هم‌اینک مشغول تولید انبوه محصولات دارویی‌و نرم افزاری هستند.

محمدی بیان کرد: با ثبت اختراع توسط مخترع در سامانه اسناد و املاک کشور تمامی حقوق مادی و معنوی حاصله از این اختراع به نفع صاحب ایده خواهد بود و امکان ثبت مجدد توسط افراد دیگر یا تولید بدون کسب اجازه از مخترع و صاحب ایده وجود ندارد.

او  گفت: در صورت تجاری شدن و تولید انبوه با عقد قرارداد با کارخانه‌های مرتبط به شیوه‌های مختلف از جمله شراکت در سهام کارخانه و سود آن و یا فروش فرمول به کارخانه یا تولید کننده نفع مادی حاصل از آن به صاحب ایده تعلق خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار