معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با هرگونه قاچاق کالا در استان اردبیل به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: استان اردبیل یکی از استان‌ها امن کشور بوده و باهرگونه قاچاق کالا به شدت برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: در استان اردبیل به جز خروج مواد مخدر که از استان‌های دیگر وارد استان می‌شود و ورود مشروبات الکلی خارجی که این موارد نیز با توجه به کرونا محدود شده، دیگر موارد قاچاق بسیار محدود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: در سه ماهه اول امسال البسه با مبلغ حدود ۳۶ میلیون تومان، سیگار با ۶۹ میلیون تومان و لوازم آرایشی، بهداشتی قاچاق با ۳۶۰ میلیون تومان کشف و ضبط شده است.

ندایی اظهار کرد: در خصوص قاچاق و واردات غیرقانونی لوازم خانگی، کود شیمیایی، برنج و مواد غذایی نیز درصد اندکی کشفیات در استان در سه ماهه اول سالجاری داشته ایم.

او گفت: در خصوص خروج گندم، احشام، آرد و یا چوب موارد خاصی در استان ثبت نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: در خصوص نقل و انتقال این اقلام در داخل کشور نیز باید مجوز و کد‌های لازم اخذ شود.

ندایی تصریح کرد: در صورت وجود نیاز داخل داستانی از انتقال و فروش کالا‌های اساسی به خارج از استان نیز ممانعت به عمل می‌آید.

او با اشاره به باز بودن راه‌های مرزی استان به کشور آذربایجان افزود: موارد قاچاق و ورود و خروج غیرقانونی تنها از این مسیر ممکن است اتفاق بیفتد که تمام حوزه‌های مربوطه در راستای جلوگیری از قاچاق در این خصوص فعال هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مرز بیله سوار به صورت ۲۴ ساعته برای ورود و خروج به صورت قانونی کالا دایر می‌باشد.

ندایی اظهار کرد: قانون قاچاق کالا در سال ۹۲ با ۷۷ ماده و ۷۹ بند تصویب شده و بر اساس آن هر گونه ورود و خروج غیر قانونی کالا و ارز تخلف است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.