رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : در سه ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۲۱۳ پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه با اشاره به رسیدگی به بخشی از پرونده‌های دستگاه قضایی استان در شورا‌های حل اختلاف، گفت : در سطح استان ۱۷۷ شعبه شورای حل اختلاف – ۱۴۴ شعبه شهری و ۳۳ شعبه روستایی- داریم که به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

او مجموع پرونده‌های سه ماهه اخیر شورا‌های حل اختلاف استان را ۳۶ هزار و ۲۶۱ فقره اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۵ پرونده موجودی از قبل و ۲۳ هزار و ۶۱۶ پرونده ورودی جدید بوده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان افزود: طی این مدت ۲۲ هزار و ۲۱۳ فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شد که ۵۳۹۳ فقره آن از طریق ایجاد مصالحه بین طرفین ختم شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: با مجموعه فعالیت‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف استان ۲۶ درصد پرونده‌های قابل سازش در استان به مصالحه ختم می‌شود.

 تجری گفت: درحال حاضر ۱۴ هزار و ۴۸ پرونده در شورای‌های حل اختلاف استان درحال رسیدگی است.

او به تشریح عملکرد سه ماهه امسال ستاد تالیف قلوب استان هم پرداخت و گفت: در این مدت با تلاش اعضای این ستاد شش پرونده قتل در استان منجربه سازش قطعی شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان افزود: پارسال ۲۲ مورد سازش قطعی در پرونده‌های قتل در ستاد تالیف قلوب استان انجام گرفت و در ۲۰ مورد هم اولیای دم به اخذ دیه از قاتلین رضایت دادند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.