معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۱۵ هزار و ۵۸۰ هکتار از مزارع مازندران به صورت سنتی و ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار به صورت مکانیزه برنج کشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۱۵ هزار و ۵۸۰ هکتار از مزارع مازندران به صورت سنتی و ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار به صورت مکانیزه برنج کشت شد، گفت: ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار رقم محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده به زیر کشت برنج رفت و ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از مزارع برنج استان سبز شده است.

او به بیمه محصولات کشاورزی ۱۹ هزار و ۹۰۰ هکتار از شالیزار‌ها از سوی کشاورزان اشاره کرد و افزود: ۱۴۴ تن بذر اصلاح شده محلی و ۷۲۲ تن بذر اصلاح شده پرمحصول میان کشاورزان توزیع شد.


بیشتر بخوانید


بهادری گفت: مبارزه با علف هرز تاکنون در ۱۸۵ وجین دستی، ۳۷۵ هکتار مکانیزه و ۲۰۴ هزار و ۴۳۰ هکتار شیمیایی انجام گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۳۵۰ هکتار در مرحله نخست و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در مرحله دوم، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج انجام و در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌های استان مبارزه با بلاست برگ عملیاتی شد.

او گفت: ۲۹ هزار و ۶۱۹ تن کود ازته، ۱۵ هزار و ۶۰۵ تن کود فسفاته، ۱۷ هزار و ۱۱۲ تن کود پتاسه و ۳ هزار و ۲۷ تن سولفات روی، در شالیزار‌های استان مصرف شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار