استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع کرونا، از فردا در خراسان جنوبی اجباری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی امروز در نشست این کمیته گفت: از فردا بنا به مصوبه ستاد استانی کرونا، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و شلوغ اجباری است.

او افزود: بر اساس این مصوبه، ادارات، واحد‌های صنفی، دانشگاهها، شهرداری‌ها و باشگاه‌های ورزشی موظف هستند کارکنان و ارباب رجوع را مکلف به استفاده از ماسک کنند.

نبی زاده با بیان اینکه اتاق اصناف باید در این زمینه، نظارت بیشتری بر واحد‌های صنفی انجام دهد اظهار کرد: صاحبان واحد‌های صنفی در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، مانع از ازدحام جمعیت داخل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها شوند و مردم را هم تشویق به استفاده از ماسک کنند.

استفاده از ماسک باید یک مسئولیت اجتماعی شود

نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی از صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها خواست با تولید محتوا و انتشار خبر‌ها و گزارش‌های ویژه، بیش از گذشته تلاش کنند تا استفاده از ماسک تبدیل به فرهنگ عمومی شود و مردم به چشم مسئولیت اجتماعی به آن نگاه کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه با آگاهی بخشی رسانه‌ها برای اعلام هشدار وضعیت کرونا در استان، استفاده از ماسک بیشتر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه از یک هفته گذشته تاکنون شاهد هستیم حساسیت مردم در استفاده از ماسک بیشتر شده و مردم فاصله گذاری اجتماعی را بهتر رعایت می‌کنند.

نبی زاده از رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما خواست در کنار تشویق مردم به استفاده از ماسک، حتما نحوه استفاده صحیح و شستشوی آن را به مردم آموزش دهند تا مردم مطلع شوند برای شستشو و ضدعفونی کردن ماسک چه نکاتی را باید رعایت کنند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستا استانی کرونای خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند روز گذشته در فضای مجازی تحرک خوبی در زمینه استفاده از ماسک شکل گرفته است، گفت: بیش از ۱۲۰ پویش فقط در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی فعالیت های خود را در زمینه استفاده مردم از ماسک متمرکز کرده اند و تولید پیام صوتی و تصویری و انتشار آن در فضای مجازی به این سمت سوق داده شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.