قیمت مسکن و اجاره‌بها موضوع جدی در کردستان است

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: حوزه مسکن و اجاره‌بها در کردستان به ویژه در سنندج بسیار جدی است که نیازمند ورود دستگاه‌ها به این قضیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج که به مناسب روز‌ها شهرداران برگزار شد، اظهار کرد: از دیدگاه‌های کارشناسی و ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه عمران شهری باید استفاده کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگر بتوانیم دانشگاه‌ها را برای تامین نیاز‌های مردم به خدمت بگیریم خیلی از مشکلات حل می‌شود و توسعه به شیوه بهتری در شهر‌های مختلف محقق خواهد شد.

او اضافه کرد: برنامه‌ریزی براساس اصول علمی مسیر تحقق مطالبات و نیاز‌های مردم را سرعت می‌بخشد و به توسعه شهری کمک می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در ادامه بر استفاده از مطالعات حوزه توسعه شهری در سراسر دنیا با رویکرد بومی‌سازی با هدف کمک به سرعت‌بخشی برنامه‌های حوزه شهری تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ضمن استفاده از منابع موجود و موضوع عمران شهری، به موضوع توسعه فضا‌های فرهنگی در سطح شهر هم توجه جدی شود.

حسینی‌شاهرودی با تقدیر از خدمات شهرداری و شورای سنندج طی چند سال اخیر، گفت: اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده که کاملا مشهود است و سرعت خوبی به پروژه‌های ناتمام در حوزه عمران شهری در این دوره داده شد.

او تصریح کرد: البته نباید به این اقدامات قانع شویم، باید با اجرای پروژه‌های بیشتر زمینه توسعه شهر و رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم سازیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: توسعه خدمات اولویت شورا و شهرداری باشد چرا که توسعه خدمات در حوزه‌های مختلف موجب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد شد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی همچنین تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری باید دغدغه‌های مردم را شناسایی کند و در راستای رفع آن تلاش نمایند

او گفت: افزایش سطح درآمد شهرداری از دیگر نکاتی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند البته در کنار آفزایش درآمد باید حل مشکل و توسعه رفاه مردم نیز مد نظر قرار گیرد.

به گفته او، شهرداری می‌تواند با تعیین‌تکلیف اراضی بلااستفاده علاوه بر رونق ساخت‌وساز، منابع درآمدی خوبی را از این زمین‌ها کسب کند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان افزود: شورای شهر و شهرداری راه و شهرسازی باید به موضوع رفع مشکل مردم در حوزه مسکن و مقابله با افزایش اجاره‌بها ورود کنند، چون حوزه مسکن در استان به ویژه در شهر سنندج یک مسئله بسیار جدی است.

او در بخش دیگری از سخنانش، بر ساماندهی ورودی شهرها، رفع معضل ترافیک با ایجاد زیرساخت‌های لازم و احداث پارکینگ در هسته مرکزی سنندج تاکید کرد.

ماینده، ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: توسعه فضای سبز شهری با توجه به تاثیر آن در افزایش روحیه شادی و نشاط مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

حسینی‌شاهرودی افزود: برای زیباسازی شهری از درختان مثمر استفاده شود که این کار نیاز به تعامل شهرداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی دارد.

او بر استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: می‌توان با حمایت و سرمایه خود مردم زمینه توسعه فضای سبز را در شهر سنندج فراهم کرد چرا که توسعه فضای سبز نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار