ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز از فردا یکشنبه ۱۵ تیرماه دوباره تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: اماکن عمومی و حمل و نقل عمومی از جمله مکان‌هایی است که انتقال ویروس کرونا در آن بیشتر است به همین دلیل با هماهنگی ستاد استانی کرونا و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص افزایش روزانه مبتلایان به کروناویروس و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز از فردا یکشنبه ۱۵ تیرماه دوباره تعطیل خواهد شد.

او افزود: برنامه تعطیلی متروی شیراز از فردا یکشنبه ۱۵ تیرماه و تعطیلی خدمات‌دهی اتوبوسرانی از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه در دستور کار قرار دادیم.

زوربخش با اشاره اینکه تاکنون درمان قطعی کرونا در جهان مشخص نشده است، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام وضعیت‌ها و شرایط تاکید کرد.

او تاکید کرد که مردم و مسوولان در این شرایط استفاده از محلول‌های ضدعفونی، ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی را با جدیت در اولویت قرار دهند تا کرونا را شکست بدهیم.

سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی‌ها تخلف است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به تعداد سرنشین‌های های مجاز در تاکسی با توجه به شرایط کرونایی، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت قوانین بهداشتی، هر تاکسی فقط می‌تواند حداکثر سه مسافر را سوار کند.

او اظهار داشت: این قانون برای تمامی تاکسی‌ها الزامی است و سوار کردن سه سرنشین در صندلی عقب تخلف محسوب می‌شود.

زوربخش ادامه داد: چنانچه شهروندان به موارد تخلف برخورد و شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی بودند میتوانند موارد تخلف را به سامانه ۱۳۷ اطلاع ر سانی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز استفاده از ماسک در تاکسی‌ها را الزامی دانست و گفت: مردم نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

او همچنین از گندزدایی خودرو‌های رانندگان تاکسی نیز خبر داد و افزود: در وضعیت فعلی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، دو گام مهم برای پیشگیری از کروناست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
از.روزی.که.اتوبوسرانی.تعطیل.شد.شیوع.کرونا.افزایش.پیدا.کرد.تاکسی.ها.ومسافر.برهای.شخصی.3.نفر.عقب.1نفر.جلو.با.راننده.5.نفر.در.1متر.مربع.کدام.شهر.ایران.ا.اتوسرانی.تعطیل.کردن.غیرض.شیراز..وهر.کس.کرونا.بگیرد.تو.تاکسی.و.بمیرد.خونش.گردن.ان.کسانی.هست.که.نمی.دانند.چکار.باید.بکنند.بجای.ترویج.ماسک.اتوبوس.جمع.میکنند
Iran (Islamic Republic of)
نیک
۰۹:۳۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام
روزبخیر خواهشی میکنم یا مترو یا اتوبوس تعطیل بشه
وگرنه تعطیلی هر دو باعث هزینه های گزاف میشه
در این گرانی واقعا برای مردم سخت است
آخرین اخبار