مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: با توجه به توافق صورت گرفته با طرف عراقی تنها افراد دارای ۲ تابعیتی اجازه تردد از مرز را دارند.

مرز مهران برای تردد باز است؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: طبق توافق انجام‌شده با طرف عراقی، افراد دارای ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و موارد بهداشتی می‌توانند از مرز مهران تردد کنند از این رو تردد از این مرز و بازگشایی آن شامل مسافران و زائران ایرانی نمی شود.

او افزود: دستگاه های مستقر در پایانه مرزی مهران آماده خدمات رسانی به ۲ تابعیتی های ایرانی، عراقی هستند و تردد این افراد با رعایت موازین بهداشتی انجام می شود.


بیشتر بخوانید

مدیرکل راهداری و حمل‌ و جاده ای ایلام تاکید کرد: هم اکنون تنها کامیون حامل کالاهای صادراتی برای تخلیه کالا وارد عراق می شوند و انجام مبادلات تجاری در چارچوب موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

مهران جزو اولین مرزهایی بود که در اسفندماه و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور به حالت تعطیلی درآمد.

در این مدت رایزنی‌های مختلفی با طرف عراقی برای باز کردن این مرز انجام شده بود و امروز و فردا، وعده‌هایی بود که از طرف مسئولان عراقی هربار داده اما ابلاغ نمی‌شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.