استاندار هرمزگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز یکشنبه (۱۵ تیر) استفاده از ماسک در استان هرمزگان اجباری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: استفاده از ماسک از امروز در هرمزگان اجباری است و به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه نمی‌شود.

همتی افزود: تیم‌های بازرسی به صورت گسترده بر اجرای این مصوبه در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، اصناف، پاساژها، بازارها، بانک ها، دفاتر خدمات عمومی، ادارات و سایر محل‌های مراجعه مردم نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده رعایت نکردن موارد بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز باید زیرساخت‌های لازم را برای خدمات رسانی مناسب الکترونیکی به مردم فراهم کنند.


بیشتتر بخوانید


استاندار هرمزگان افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا در سراسر استان ممنوع است.

همتی با اشاره به اینکه فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری‌ها و نیروی انتظامی باید در این زمینه نظارت کامل داشته باشند، گفت:برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

او افزود: اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به هیچ عنوان نباید برای انجام فرآیند تدفین به خانواده‌ها واگذار شود و دستگاه‌های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و شهرداری وظیفه دارند تا این امورات را به نحو احسن انجام دهند.

استاندار هرمزگان از کارمندان نیز درخواست کرد تا به منظور کاهش حجم ترددهای غیر ضروری، در ساعات بعد از ظهر و شب و روز‌های تعطیل در سطح شهرها، ساحل و بازار حضور نداشته باشند و در خانه بمانند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار