هاشمی درباره ابعاد حادثه کلینیک سینا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دویست و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه برگزار شد در نطق پیش از دستور با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: چالش‌هایی مثل پاسخگویی و هزینه کرد بدون منابع از مهم‌ترین چالش شهرهاست و‌امیدواریم بر اساس پیامی که روز گذشته رئیس جمهور داد و مبنای صحبت حمایت دولت از شهرداری با قدرت بیشتر بود، ما امیدواریم این قدرت بیشتر شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: هفته گذشته حادثه تاسف بار کلینیک سینا اطهر دل همه شهروندان را به درد آورد و ما شاهد قربانی شدن ۱۹ نفر از هموطنان بودیم که در رسانه‌ها به ابعاد آن پرداخته نشد و قرار است شورای شهر تهران به ابعاد حادثه بپردازد.

هاشمی ادامه داد: کمیسیون خدمات شهری با کمک کمیسیون معماری و حقوقی بررسی‌های خود را انجام دادند و این بررسی‌ها به جلسه سه ساعته دیروز منتج شد و در آن جا قرار شد تمام افراد قصور خود را بپذیرند.

او ادامه داد: در این موضوع چهار ساختار وزارت بهداشت، وزارت کار و مالک به همراه شهرداری تهران دخیل بودند و ما گزارش را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پنج ماه پیش طرحی در شورای شهر با عنوان پایش بر خط ساختمان‌های تهران در برابر آتش سوزی مصوب شد و امیدوارم بعد از گذشت چند ماه این مصوبه به سرانجام برسد.

هاشمی ادامه داد: بعد از حادثه پلاسکو کار‌های زیادی انجام شد که ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن شناسایی شد که متاسفانه شهرداری تهران ابزار کافی برای برخورد با ساختمان‌های نا ایمن ندارد و قرار بر این شد با همکاری قوه قضاییه امکان قضایی ایجاد شد.

او ادامه داد: موضوع صدور شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌ها بررسی شد و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم در این بخش ورود کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: موضوع دیگری که بررسی شد سوت زنی در بخش تخلفات ساختمان های نا ایمن که شهروندان گزارش کنند تا در سامانه‌ای جامع اطلاعات آن‌ها ثبت شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار