نیرو‌های امنیتی عراق اعلام کردند دو موشک را که برای شلیک به سمت منطقه سبز بغداد تنظیم شده بودند، کشف و خنثی کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  موازین نیوز، منبعی امنیتی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی دو موشک را در مرکز بغداد کشف و خنثی کرده‌اند.

به گفته این منبع، موشک‌ها برای پرتاب به سوی منطقه سبز تنظیم شده بودند که صبح امروز (یک‌شنبه) به دست نیرو‌های امنیتی عراق کشف شدند و این عملیات ناکام ماند.

منبع مذکور افزود: موشک اول در منطقه «الوشاش» و موشک دوم در نزدیکی منطقه «ام العظام» کشف و بلافاصله بدون وقوع هیچ حادثه‌ای خنثی شدند.

این درحالی است که خبرنگار آرتی عربی ساعتی قبل به نقل از یک منبع امنیتی گفت: موشکی سفارت آمریکا را در منطقه سبز بغداد مورد هدف قرار داد، اما سامانه پاتریوت آن را سرنگون کرد و اجازه برخورد را نداد و موشک در خارج از منطقه سفارت منهدم شد.

منابع امنیتی عراق دیروز (شنبه) از انجام مانور نظامی از سوی نیرو‌های آمریکایی در منطقه سبز بغداد و استفاده از پهپاد برای گلوله باران، تیراندازی و بمب‌های صوتی برای آزمایش سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» خبر دادند.

پارلمان عراق این اقدام را تنش آفرین و تحریک آمیز عنوان کرد و کمیسیون امنیت و دفاع تاکید کرد که وجود این حجم از سلاح در سفارت آمریکا آن را به پادگان تبدیل کرده است و در عرف و قوانین دیپلماتیک چنین کاری مجاز نیست.

کشف و خنثی سازی دو موشک در مرکز بغداد + تصاویر

کشف و خنثی سازی دو موشک در مرکز بغداد + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این موشکه یا خمپاره؟ !!!
آخرین اخبار