اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز ۱۵ تیر ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز ۱۵ تیر ۹۹ در ۳۰ پایگاه سنجش در استان آغاز شد.

او افزود: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه انجام می‌شود و از E چارت استفاده نخواهد شد و علت آن هم تسریع در اجرای طرح غربالگری و به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و همچنین تماس کمتر بین کودک با فرد غربالگر است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: جامعه هدف اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم امسال ۶۷ هزار کودک سه تا شش سال (متولدین فروردین ۹۳ تا پایان ۹۶) و هزینه اجرای طرح برای هر خانواده ۳۳ هزار ریال است.

او ادامه داد: پارسال ۵۰ هزار و ۹۷۳ کودک سنجش شدند که از این تعداد سه هزار و ۵۶۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد و در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار و ۹۹۱ نفر دچار اختلال بینایی بودند و برای ۴۰۰ کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت گردید.

محمدی، سن طلایی درمان و مداخله در تنبلی چشم را زیر هشت سالگی اعلام کرد و گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش ساله اجرا می‌شود تا فرصت کافی برای درمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار