ایجاد یک چشم انداز جدید برای گردشگران با شروع پروژه دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ صورت گرفته است.

سید مسعود ریاضی رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: جلوخان که وسعت آن حدود ۷ هکتار است، در گذشته بیابانی بیش نبود که در ۳ فاز توسط شهرداری و همکاری میراث فرهنگی بازپیرایی شد.

او افزود: در قسمتی از جلوخان ۱۳ عدد از شاعران معاصر دفن هستند که محل دفن آن‌ها به آرامگاه سرایندگان معروف است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد ادامه داد: این محل دارای چند عدد میدانگاه بزرگ است که پیش بینی شده مجسمه‌های فاخر و نفیسی مانند مجسمه داستان رستم و اسفندیار، تهمینه، سهراب و رستم، سیاوش، آرش که به زودی در این مکان نصب می‌شوند.

ریاضی بیان کرد: پیش‌بینی شده است در آینده این منطقه حدود چهار و نیم میلیون نفر گردشگر را پذیرا باشد.

او در مورد منطقه تاریخی کهن دژ، تصریح کرد: کهن دژ یک ارگ بوده و دور آن خندق قرار گرفته است که قدمتی هزار ساله دارد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر تاکید کرد: پس از ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی، طرح ایجاد مسیر دسترسی به بافت تاریخی کهن دژ از جلوخان آرامگاه فردوسی در دستور کار قرارگرفت که عملیات اجرایی آن ۲۹ خرداد ماه ۹۹ آغاز شد.

بیشتر بخوانید

ریاضی بیان کرد: این مسیر به طول ۸۰۰ متر و عرض شش متر با هزینه‌ای حدود پنج میلیارد تومان اجرا می‌شود که به دلیل واقع شدن در منطقه تاریخی بیش از نیمی از فعالیت‌های این پروژه بدون استفاده از ماشین آلات و به صورت دستی اجرا خواهد شد. همچنین زمان بندی در نظرگرفته برای اجرای پروژه در قرارداد پیمانکار پنج ماه است، اما به دنبال آن هستیم که آن را زودتر از زمان مشخص به بهره برداری برسانیم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد ادامه داد: این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری مشهد تحت نظارت معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در حال انجام است.


انتهای پیام//ز. ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار