۴۵ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان جنوبی، بین سنین ۱۶ تا ۴۵ سال هستند.

دکتر مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت : تاکنون هزار و ۴۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شده است که حدود یک درصد مبتلایان در سن زیر ۵ سال ، ۴ درصد ۵ تا ۱۵ سال، ۴۵ درصد ۱۶ تا ۴۵ سال، ۲۱ درصد ۴۶ تا ۶۰ سال و ۲۶ درصد بالای ۶۰ سال درگیر این بیماری شدند.

او افزود : از ابتدای شیوع کرونا در اسفند پارسال ۹ هزار و ۷۷۲ آزمایش تاکنون از افراد مشکوک به کرونا در خراسان جنوبی انجام شده است که جواب تست ۸ هزار و ۲۷۴ نفر منفی و پاسخ تست هزار و ۴۹۸ نفر مثبت اعلام شده است.


بیشتر بخوانید

محدودیت‌های کرونایی، دوباره باز می‌گردد!


او با اشاره به افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان گفت:: متاسفانه با ثبت ۳ فوتی جدید در شبانه روز گذشته، آمار فوت شدگان به ۶۵ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مبتلایان در سن زیر ۱۵ سال بدون علامت یا با علائم متوسط بودند و خوشبختانه تاکنون مرگ زیر ۱۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.

دکتر مهدی زاده با اشاره به بستری ۲۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان افزود: از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژ بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر وخیم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.