رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شمار بیماران کرونایی استان همدان با سرعت رو به افزایش است و به ۲ هزار و ۳۴ نفر رسید.

ابتلای ۲ هزار و ۳۴ نفر به ویروس کرونا در همداندکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با افزایش اجتماعات بیماران کرونایی در استان همدان از ۲ هزار نفر گذشت و شرایط بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران جدید بحرانی است.

او با بیان اینکه افزایش کادر درمان و ظرفیت بیمارستان‌ها برای بیماران ویروس کووید ۱۹ جواب گوی این افزایش مبتلایان نیست افزود: ما برای کنترل بیماری نیازمند رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در همه‌ی اماکن عمومی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: فرد مبتلا به کرونا با هر بار سرفه‌ی حود ۲۰۰ میلیون ذره از ویروس را منتشر می‌کند و برای ابتلای هر نفر به کرونا تنها یک میلیون ذره از این ویروس نیاز است.


بیشتر بخوانید

حیدری مقدم با هشدار از شیوع کرونا ویروس بین زنان خانه دار استان افزود: بیشترین سهم مبتلایان استان را زنان خانه دار با ۴۶ درصد دارند و طی روز‌های اخیر سهم کشاورزان مبتلا شده روبه افزایش است و به ۸ درصد رسید.

او با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه تجمعات و مهمانی ها و عروسی ها ممنوع است ادامه داد: با تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا برگزاری مراسم عروسی و عزا در خانه ها هم ممنوع است و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طی هفته‌های اخیر در  مهمانی‌های  استان  چند مورد ابتلای دسته جمعی تا ۵۰ نفر به ویروس کرونا را داشته ایم.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان ۴ شهرستان همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان در شرایط قرمز شیوع کرونا، بهار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اسدآباد، کبودرآهنگ ، رزن و درگزین در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.