سرپرست وزارت بهداشت افغانستان اظهار داشت که در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوج خود رسیده است. 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در یک ویدئو کنفرانس با نماینده اتحادیه اروپا برای سازمان ایکو گفت: در حال حاضر ویروس کرونا در افغانستان به نقطه اوج خود رسیده است. 

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اظهار داشت:  قرار است ما یک ارزیابی در 34 ولایت کشور درباره اینکه چند نفر به این ویروس دچار شده است انجام دهیم و سپس مطابق با آن تدابیر بیشتر گرفته خواهد شد.

وی همچنین از نصب سیستم اکسیژن در درمانگاه های کابل و اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در افغانستان خبر داده و از اتحادیه اروپا خواست تا در همکاری با موسسات، وزارت صحت عامه را در راستای نصب دستگاه تولید اکسیژن در درمانگاه ها و تهیه تجهیزات و نیازمندی های طبی همکاری نماید.

نماینده اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو از تلاش‌های وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان برای بهبود عرضه خدمات صحی و مبارزه با ویروس کرونا استقبال کرد و گفت: ما آماده ایم تا به وزارت صحت عامه در بخش تهیه لباس محافظتی برای کارمندان بهداشتی کمک کنیم و همچنین درباره همکاری در بخش نصب دستگاه تولید اکسیژن در درمانگاه ها و ایجاد فابریکه تولید اکسیژن تصمیم خواهیم گرفت.

یادآوری می کنیم که شهروندان افغانستان چندی پیش از کمبود اکسیژن در درمانگاه های این کشور شکایت داشتند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار