مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر به حساب کشاورزان زعفرانکار در این استان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این میزان مبلغ واریزی طی دیروز و امروز به حساب زعفرانکارانی که محصول خود را در قالب خرید حمایتی زعفران به این سازمان تحویل داده‌اند انتقال داده شد.

او ادامه داد: پارسال ۹ هزار و ۵۰۲ کشاورز در خراسان رضوی بیش از ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلوگرم زعفران تولیدی خود را در قالب طرح یاد شده به سازمان تعاون روستایی این استان تحویل دادند که با بیش از پنج هزار نفر از این تعداد کشاورزان تصفیه حساب کامل ۱۰۰ درصدی شده و با حدود چهار هزار کشاورز دیگر نیز تا این لحظه ۷۳.۸ درصد تصفیه شده است.

بر اساس این سطح‌بندی، هر کیلوگرم محصول "زعفران نگین" به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، "شبه‌نگین" ۹۵ میلیون ریال، "پوشال درجه یک" ۹۰ میلیون ریال و زعفران "پوشال معمولی" ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده است.

پارسال ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافته بود که حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل ۳۲۰ تن اعلام شده است.

سالانه ۲۰۰ تن محصول از ۸۴ هزار هکتار مزارع زعفران ایران برداشت می‌شود که ۷۸ درصد از این حجم تولید زعفران محصول مزارع خراسان رضوی است.
 
بیشترین زعفران جهان با سه هزار سال سابقه در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، گناباد، کاشمر، رشتخوار و مه‌ولات واقع در جنوب خراسان رضوی تولید می‌شود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.