مدیرعامل شرکت گاز فارس از نشت یابی ۲۷ هزار کیلومتر از خطوط گازرسانی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسینی گفت: نشت یابی ۲۷ هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع و ۷۴۶ هزار علمک گاز در سال گذشته توسط واحد بازرسی فنی این شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس افزود: علاوه بر نشت‌یابی خطوط و شبکه انشعابات شهری و روستایی ۸۹۰ ایستگاه TBS موجود در سطح استان نیز به صورت کامل مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

او ادامه داد: مهم‌ترین هدف از نشت‌یابی این خطوط جلوگیری از به‌وجود آمدن سوانح، بهره برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.

به گفته حسینی مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همه خطوط گازرسانی شهر‌ها و روستا‌های استان در سال جاری نیز با دقت مورد بازرسی و نشت یابی قرار می‌گیرد.

نشتی در خطوط لوله و تاسیسات گازی به دلایل مختلفی شامل خوردگی، سایش، آسیب‌های مکانیکی، عیب‌های باقی مانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی به وجود می‎‌آید و این موضوع، پایش و ارزیابی نشت گاز از خطوط لوله و تاسیسات گاز را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بیان کرد: با انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر تاسیسات، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملی نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار