طی سه ماهه نخست امسال، ۱۸۵ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه خدمات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کورش بیگدلی مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماهه نخست امسال، ۱۸۵ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه خدمات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

او افزود: یکی از درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری ها، وصول عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده است که در این خصوص امور مالیاتی نقش مهمی را ایفا می‌کند.


بیشتر بخوانید


بیگدلی اضافه کرد: عوارضی که در استان از مودیان وصول می‌شود به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود تا صرف توسعه زیرساخت ها، ارتقای خدمات و عمرانی شهری و روستایی شود.

او ادامه داد: پارسال نیز یک هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.

بیگدلی گفت: ۱۰۰ درصد پرونده‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص امهال، بخشودگی جرایم و تقسیط مالیات مصوب شده است را اجرا کرده تا از این طریق بتوان از فعالان اقتصادی حمایت کرد.

او با اشاره به بسته‌های حمایتی امور مالیاتی در خصوص آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا افزود: مودیانی که برای پرداخت مالیات چک داده و نتوانسته آن را پرداخت کنند، مطابق دستورالعمل صادر شده، امهال می‌شود.

بیگدلی همچنین به تمدید اظهارنامه مالیاتی در سال ۹۹ اشاره و اضافه کرد: تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی تا پایان مرداد و برای مودیان حقوقی تا پایان شهریورماه تمدید شده است.

او، ابلاغ الکترونیکی و برون‌سپاری انتقال اسناد مسکونی دارای پایان کار را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و ادامه داد: بهره گیری از دولت الکترونیک در کاهش هزینه‌ها و خدمات رسانی هرچه بهتر به مودیان از مهمترین برنامه‌های امور مالیاتی است.

بیگدلی گفت: با کمک رسانه‌ها و اطلاع رسانی بیش از پیش، تلاش می‌شود تا نسبت به پرداخت مالیات در استان فرهنگسازی مناسبی شکل گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار