دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: به دلیل برخورد جدی با اراذل و اوباش سابقه دار جرم نزاع در این شهرستان کاهش چشمگیری یافته است.

یدالله موحدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: در گذشته وضعیت نا به سامانی در  شهرستان رفسنجان به دلیل حضور و اقدامات اراذل و اوباش وجود داشت که در این راستا از ماه گذشته تقریبا اراذل و اوباش سرشناس این شهرستان شناسایی شده اند.

او افزود: چهار قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از این اراذل کشف و بر مبنای اقدامات انجام شده در این حوزه، در حال حاضر نزاع‌ها در این شهرستان کاهش چشمگیر یافته است.

شهسواری بیان کرد: با توجه به بالا بودن آمار موجودی پرونده‌های شعب اجرای احکام و وجود پرونده‌های مسن در شعب بازپرسی این شهرستان، تلاش مضاعفی برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها انجام شد.

دادستان عمومی وانقلاب رفسنجان تصریح کرد: به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به شعب دادیاری، بخشی از پرونده‌های مرتبط با تصادفات به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شده و شعب دادیاری در حوزه تصادفات به پرونده‌های منجر به فوت رسیدگی می‌کنند.

او تاکید کرد: با این اقدام ورودی شعب دادیاری نیز به وضعیت نرمال رسیده است.

شهسواری اظهار داشت: در حوزه اجرای احکام نیز با اجرای قانون و دستورالعمل‌های جدید بیش از ۲۰ درصد کاهش موجودی پرونده‌ها حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در سفر یک روزه به شهرستان رفسنجان عملکرد شعب دادگاه و دادسرای این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.

 موحد در این سفر ضمن دیدار با اعضای شورای شهر رفسنجان، مسائل مربوط به احداث ساختمان جدید دادسرای این شهرستان را بررسی کرد.

او در ادامه در جمع قضات این شهرستان به تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های قوه قضائیه پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان همچنین در دیدار با تعدادی از شهروندان رفسنجانی به مشکلات قضایی و حقوقی آنان رسیدگی کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار