مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شمار روز‌های برخوردار از هوای پاک درمشهد، در ۱۱۰ روز گذشته امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا اسماعیلی مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال تا امروز، شهروندان مشهدی۳۲ روز هوای با کیفیت پاک را تنفس کرده‌اند در حالی که در مدت مشابه پارسال این تعداد ۲۶ روز بوده است.

او با اشاره به کاهش شمار روز‌های دارای هوای سالم در این مدت افزود: در طول ۱۱۰ روز گذشته از سال، مردم مشهد ۷۵ روز هوای سالم را در کارنامه خود دارند که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۸۴ روز شاهد کاهشی چشمگیر هستیم.

مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهدادامه داد: در سال گذشته در این مدت تعداد روز‌های دارای هوای ناسالم برای افراد حساس در مشهد سه روز بود که امسال این تعداد به صفر روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید
  • ویروس کرونا آثار زیان باری بر محیط زیست دارد

    اسماعیلی یکی از راهکار‌های مناسب کاهش آلودگی هوا را توسعه سامانه حمل و نقل عمومی ذکر و بیان کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به کاهش استفاده از خودروی شخصی، استانداردسازی سوخت خودرو و صنایع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.