رهبر انقلاب:

روش دفاع از زنان را احکام اسلام معین می‌کند

صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تصویرنوشته‌ای درباره راه حل دفاع از حقوق زنان در جامعه از دیدگاه ایشان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بسیاری از افراد از نابرابری حقوق زنان در جامعه و تبعیض جنسیتی سخن به میان می‌آورند و حتی در برخی محافل، مکتب‌هایی را در این زمینه به وجود آورده اند و برای دفاع از حقوق زنان تلاش می‌کنند که گاهی فعالیت‌های آن‌ها با آموزه‌های دین اسلام منافات دارد.

صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب با انتشار تصویرنوشته‌ای بخشی از سخنان ایشان درباره دفاع صحیح از حقوق زنان را منتشر کرد.


بیشتر بخوانید


بر اساس این پست رهبر انقلاب خطاب به بانوان جوان ایرانی عنوان کردند که پیروی و تقلید از تفکرات غرب در زمینه دفاع از حقوق زنان راه حلی غلط بوده و فرد را به اهداف حقیقی خود نمی‌رساند بلکه در این زمینه باید از عقلانیت و آموزه‌های دین اسلام الهام گرفته شود.

در ادامه متن و پست منتشر شده توسط صفحه ریحانه را مشاهده می‌کنید:

" باید‌ها و نباید‌های حمایت از حقوق زنان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: نقطه اصلی سخنم به شما بانوان عزیز، مخصوصاً خانم‌های جوان است که هم سال‌های طولانی در این دنیا زندگی خواهید کرد:
همچنان [در آینده]برای شما مسأله مبارزه جهت رفع ستم از زنان مطرح خواهد شد؛ لذا باید بدانید که آنچه مطرح میشود چیست؟
اگر ما با این قصد، وارد میدان دفاع از زن شویم که از غربی‌ها عقب نیفتیم، اشتباه خواهیم کرد. اگر با این تصوّر و توهّم وارد این میدان شویم که خیال کنیم آن‌ها در این زمینه راه صواب پیموده‌اند و راه درست را پیدا کرده‌اند، به‌شدّت اشتباه خواهیم کرد.
اگر ما امروز بخواهیم برای زنان کشورمان، یک حرکت حقیقی و اساسی بکنیم، تا زنان بتوانند به وضع مطلوب خودشان برسند، باید به احکام اسلامی نظر داشته باشیم و از آن الهام بگیریم. برای ما، روش را احکام اسلام معیّن میکند. هر روش خردمندانه عقلایی را هم اسلام میپسندد و قبول دارد. اگر تجربه‌ای در جایی باشد، مورد قبول است؛ اما تقلید نه. "

روش دفاع از زنان را احکام اسلام معین می‌کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.