نابودی سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع در آتش سوزی بوزین و مرخیل

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: براساس برآوردهای انجام شده در آتش‌سوزی هفته گذشته منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» پاوه سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع مشجر این منطقه دچار خسارت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه روز سه شنبه (۱۷ تیرماه) در نشست ستاد مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار مساحت دارد.

او افزود: این منطقه در کل کشور کاملا منحصر به فرد است زیرا دخالت انسان در آن حداقل ترین میزان ممکن است و منطقه ای کاملا بکر محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه توضیح داد: گونه های گیاهی در بوزین و مرخیل وجود دارد که به دوران نخست زمین شناختی و پیش از عصر یخبندان باز می‌گردد.

یاوری افزود: شوکا یا گوزن مینیاتوری که پیش از این متصور می شد که در غرب کشور از بین رفته در منطقه بوزین و مرخیل مشاهده شده است؛ اردیبهشت سال قبل برای نخستین بار وجود پلنگ ایرانی را در بوزین و مرخیل ثبت شد که این موضوع نشان دهنده غنی بودن بحث زیست محیطی منطقه است.

او افزود: در آتش سوزی اخیر سه هزار و ۵۰۰ هکتار از پوشش گیاهی بوزین و مرخیل دچار حریق شده است اما میزان آسیب به پوشش جنگلی بسیار اندک است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.