کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری منتشر شد

کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری ترجمه فارسی و برای استفاده متخصصان و کارکنان صنعت حفاری منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مرتضی سادات نوریه مترجم کتاب و رئیس خدمات فنی پروژه معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: کتاب قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه حفاری به فارسی ترجمه و برای استفاده متخصصان و کارکنان صنعت حفاری منتشر شد.

او با بیان اینکه کتاب قواعد عملیاتی تالیف ویلیام جی مرچیسن است و برای نخستین بار برگردان فارسی می‌شود، افزود: در این کتاب بیش از ۳۰ عملیات مهم و کلیدی در فرآیند حفاری یک چاه از ابتدا تا انتها شامل؛ سیال‌های حفاری، کنترل فوران، جداره گذاری، مانده یابی، حفاری جهت دار، آزمایش تکمیل چاه و ... بیان شده است.

سادات نوریه بیان داشت: این کتاب که قرار است در اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در مباحث آموزشی لحاظ شود، می‌تواند برای کارکنان رده‌های مختلف عملیات، سکو، دکلبان، کمک حفار، حفار، سرحفار، رئیس دستگاه و رده‌های بالاتر و همچنین کارآموزان و دانشجویان رشته مهندسی نفت، حفاری و بهره برداری مورد استفاده قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

مترجم این کتاب در سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹، دو کتاب با عناوین عملیات کنترل چاه و مبانی مهندسی مخازن شکاف دار از او به چاپ رسید. ضمن اینکه عضو انجمن مترجمان ایران و همچنین عضو انجمن نفت ایران است، همچنین انتشار ۴ کتاب دیگر تحت عنوان عملیات حفاری به روش فروتعادلی، مهندسی مخازن پیشرفته، خواص سیال‌های مخزن و ۱۰۰ نکته کلیدی برای کارکنان دستگاه‌های حفاری را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار