در سه ماه نخست امسال ۱۷۰ هزار تن کالا از مرز آستارا به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،فریبرز مرادی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در مدت سه ماه نخست امسال  ۱۷۰ هزار تن کالا از مرز آستارا به کشورهای مختلف صادر شده است و میوه و تره بار، خرما و انواع کاشی از عمده کالا‌های صادراتی از مرز آستارا است.

او از فعالیت ۴ شرکت حمل و نقل بین‌المللی و ۱۲۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان خبر داد و افزود: صادرات کالا از مرز آستارا امسال ۸ درصد رشد دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: همچنین در این مدت  ۴۸ هزار و ۳۲۲ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده است و این مقدار کالای وارد شده از مرز آستارا نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۱۳ درصد رشد داشته که  نخود، انواع تخته و موز عمده کالاهای وارداتی به کشور است.

مردای به برخی از اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حوزه نگهداری از راه‌ها نیز اشاره کرد و افزود:انجام خط‌کشی  ۱۵ کیلومتر از بزرگراه‌ها، ۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی و ۱۵ کیلومتر از راه،‌های روستایی استان، استانداردسازی محور‌ها و تفکیک باند رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده از میزان وقوع تصادفات و تلفات رانندگی جلوگیری می‌کند.

او از اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها نیز خبر داد و گفت: نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی از جمله اقدام های انجام شده در این بخش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ، ارتقاء تجهیزات و سامانه‌های الکترونیکی نصب شده در شریان‌های گیلان را  یکی از برنامه‌های راهداری استان اعلام و تصریح کرد: مجموعه راهداری گیلان با همه توان در تلاش است تا با تأمین و تخصیص اعتبارات   نسبت به نوسازی این ناوگان بیش از پیش اقدام کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.