سردار نور علی یاری گفت: حجاب ، تجلی کرامت انسانی و ارزش‌های اخلاقی و یکی از آموزه‌های اصلی دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار نور علی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در نشست تعاملی که با حجت الاسلام علی چراغی پور رئیس کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به مناسبت هفته حجاب برگزار شد ، گفت: حجاب به عنوان یکی از آموزه‌های اصلی دین مبین اسلام هم برای زنان و هم مردان تعیین شده و امروز بخش وسیعی از تلاش رسانه‌های بیگانه برای کمرنگ کردن این اصل مهم در اسلام شکل گرفته است.

او با بیان اینکه حجاب ، تجلی کرامت و ارزش‌های اسلامی است، افزود: هر سال اقدامات مفید و مطلوبی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته‌ایم ، اما شرایطی که با آن مواجه هستیم ، بد پوششی است و این از نتایج غلط و عدم کنترل خانواده‌ها بر روی فرزندانشان است.

یاری ادامه داد: نهاد‌های فرهنگی و دستگاه متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ، باید با تلاش مضاعف و جهادی و به کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌ها در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با تهاجم فرهنگی پای کار باشند.

او با بیان اینکه فضای مسموم شبکه‌های اجتماعی ، به علت فقر فرهنگی است، افزود: امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی ، بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام مطرح کرد: رعایت شئونات اسلامی در استان به علت زیرساخت‌های غنی فرهنگی و قومی و قبیله‌ای است ، اما اکتفا کردن به این مسئله صحیح نیست و می‌طلبد اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت مستمر و روزانه باشد و با کار جهادی ، انقلابی و دلسوزانه در این راه قدم برداریم.

او با اشاره به اینکه بینش افزایی و آگاه سازی خانواده‌ها و ایجاد انگیزه و علاقه آن‌ها به رعایت موازین شرعی در مرحله اول وظیفه خانواده و سپس بر عهده مسئولان فرهنگی است ، افزود: نیروی انتظامی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری "مدظله العالی" علاوه بر وظیفه ذاتی خود که همان برخور با هنجارشکنان است برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی در مدارس ، دانشگا ها ، مساجد، محلات و... اقدامات خوبی را در سال‌های اخیر آغاز و اجرایی کرده است و در آینده نیز آن را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.