رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: اردبیل به قطب ساخت دستگاه‌های تولید کننده انواع ماسک تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به اهمیت تولید ماسک در شرایط حساس کنونی گفت: استان اردبیل در حاضر به دلیل وجود کارخانه‌های متعدد ساخت دستگاه‌های تولید ماسک به قطب تولید ماسک و دستگاه مرتبط با آن تبدیل شده است و همه این کارخانه‌ها و شرکت‌ها در پارک علم و فناوری استان اردبیل مستقر هستند.

او افزود: در حال حاضر ۵ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل مشغول به ساخت دستگاه‌های تولید ماسک N۹۵، ماسک جراحی و ماسک سیلیکوتی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل برای اولین بار در استان اردبیل دستگاه تولید ماسک N۹۵ را تولید کرد، شرکت دانه‌های قوی و سالم ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی را انجام داده، شرکت تعاونی مجتمع اقتصادی صنعتی قزل گول مشگین شهر مشغول ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی و N۹۵ بوده و شرکت عملگر‌های ابزار دقیق آذر گشت آور تولید ماسک سیلیکونی و شرکت آذرسایان ماشین به ساخت دستگاه تولید ماسک N۹۵ با شرایط خاصی که هم با قیمت ارزان و هم استفاده راحت میباشد، اقدام میکند.

ابراهیم پور افزود: روزانه حدود ۱۰ هزار ماسک N۹۵ در اردبیل تولید و به کشور‌های استرالیا، مالزی، آذربایجان، ترکیه و عراق صادر میشود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه شرکت‌های طراح و سازنده دستگاه تولید کننده ماسک‌های N۹۵ و جراحی مستقر در این پارک توانستند در جهت خدمت رسانی به مردم قرارداد‌های تولید و فروش این نوع دستگاه‌ها را با استان‌های دیگر منعقد کنند گفت: این دستگاه‌ها در استان‌هایی از جمله خراسان جنوبی، خوزستان، مرکزی، البرز و استان گیلان به تولید ماسک می‌پردازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.