دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور امروز در رشت از عملکرد برخی بانک‌ها و مانع تراشی آنان در مسیر تولید انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میثم زالی، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور امروز در بازدید از ۲ واحد تولیدی تعطیل گیلان با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها و مانع تراشی آنان در مسیر تولید گفت: متاسفانه یکی از بانک‌های دولتی به تنهایی ۴۸۶ واحد تولیدی را تعطیل یا تملیک کرده است که این امر به هیچ وجه پذیرفته نیست.

او بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت و وصول تسهیلات حمایت از تولید تاکید کرد و افزود: عمده‌ترین مشکلات واحد‌های تولیدی از قبیل مالیات، مشکلات تامین اجتماعی و موانع بانکی در دستور کار امسال این کارگروه قرار دارد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به رونق تولید و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی راکد توجه ویژه کرد، اظهار داشت: دنبال نسخه‌هایی برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی کشور هستیم تا در سال جهش تولید به چرخه اقتصاد بازگردند.

زالی به بازدید از ۲ واحد تولیدی ایحا گستر و صنایع پوشش ایران در رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرکت ایحا گستر به دلیل مشکلات بانکی تعطیل شده است که بانک ملی باید برای رفع مشکل این واحد وارد میدان شود.

او ادامه داد: این واحد تولیدی در صورت راه افتادن مجدد، می‌تواند بزرگترین شرکت چاپ کشور و حتی خاورمیانه باشد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین به وضعیت شرکت صنایع پوشش ایران هم اشاره کرد و گفت: مشکل این واحد تولیدی کمی پیچیده است که در تلاش هستیم با کمک دادستان و دادگستری گیلان مشکل این شرکت را هم رفع کنیم.

زالی تصریح کرد: عملکرد برخی بانک‌ها و مانع تراشی آنان در مسیر تولید پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.