اسلامی گفت: اهتمام دولت آن است که با اخذ مالیات از خانه های خالی بازار مسکن را به سمت ثبات و کاهش قیمت هدایت کند.

 به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه متن حاشیه با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان به عنوان محور شرقی کشور محسوب می‌شود گفت: این راه‌آهن در بحث ترانزیت و توسعه صنایع معدنی به ویژه در محور شرقی کشور بسیار مهم است.

او افزود: این پروژه یکی از برنامه‌های زیرساختی است که بندر شهید بهشتی در چابهار را به شبکه ریلی متصل می کند و با توجه به ضرورت آن سعی شد از منابع صندوق توسعه ملی متناسب با پیشرفت کار استفاده شود و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

او ادامه داد: اقدامات مهم محیطی و اتصال آن به کریدور شمال به جنوب برای انتقال بار و اتصال به اروپا در شکوفایی اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر بسیار قابل توجهی دارد و با توجه به توسعه سواحل مکران این پروژه برای شکوفایی کشور بسیار با اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال ساخت است گفت: این پروژه ۱۰۰% دولتی است و ما برای ریل گذاری و روسازی این پروژه از شرکت تراورس استفاده کرده ایم و تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه در بحث زیرساختی به ۵۰ درصد رسیده و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه آینده پیشرفت آن را به رشد ۱۰۰ درصدی برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه طول این پروژه ۶۳۰ کیلومتر است گفت: با ایجاد خطوط ریلی فرعی این مسیر به ۷۳۰ کیلومتر می رسد و تا کنون حجم سرمایه‌گذاری که برای آن انجام شده دو هزار میلیارد تومان است که البته ارزش این پروژه بسیار بیشتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری که برای این پروژه لازم است حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و ساخت  این پروژه توسط پیمانکاران داخلی و مهندسان ایرانی انجام شده و در راستای استفاده از تولید داخل سعی شده تمامی ریل مورد نیاز این پروژه توسط کارخانجات داخلی تامین شود و ما برای اولین بار موفق شدیم که از جنس داخلی از جمله ریل و سوزن داخلی بدون هیچ وابستگی به کشورهای خارجی استفاده کنیم.

افزایش قیمت مسکن متاثر از نوسانات بازارهای موازی

اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن  تنها متاثر از عرضه و تقاضا نیست گفت: ایجاد نوسانات در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و سکه و کاهش ارزش پول ملی به طور طبیعی باعث شده که بسیاری از منابع به سمت بازار مسکن هدایت شود و این امر در افزایش قیمت مسکن هم بسیار موثر بوده است.

او افزود: از دهه ۷۰ و همزمان با افزایش نرخ ارز و ایجاد تورم در سایر بخش ها شاهد آن هستیم که با افزایش قیمت در این بازارها ، قیمت مسکن و اجاره هم به صورت پیوسته افزایش می یابد.

او یادآور شد: مهمترین برنامه دولت آن است که بتوانیم اقشار متوسطه جامعه را صاحب خانه کنیم.

 


بیشتر بخوانید


وزیر راه و شهرسازی گفت: اهتمام دولت آن است که با اخذ مالیات از خانه های خالی بازار مسکن را به سمت ثبات و کاهش قیمت هدایت کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  معاملات مسکن با کاهش بیش از ۷۰ درصدی روبرو شده است گفت: آمارها حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد از معاملات مسکن برای واحدهای لوکس و ۶۰ درصد از معاملات مسکن مربوط به سوداگران است که قصد دارند پول ها و نقدینگی جامعه را به سمت بازار مسکن هدایت کنند.
 
اسلامی اضافه کرد: بیشترین کاهش معاملات مربوط به واحدهای بزرگ مقیاس بوده است . دولت باید ضوابط و مقرراتی وضع کند که مانع ورود دلالان و سوداگران به این بازار شود و بتوانیم با اقدامات لازم، سفته‌بازی را در بازار مسکن مهار کنیم.
 
او بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است که با اخذ مالیات بتواند ضوابط بازدارنده را برای ورود سوداگران ایجاد کند و مانع ورود دلالان به این بازار شود.
 

جزئیات بسته حمایتی دولت برای مستاجران

اسلامی به تسهیلات بازار اجاره هم اشاره کرد و گفت :دولت هیچ وقت در بازار اجاره مداخله نداشته و ورود دولت به این بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاصی بود که در بازار اجاره ایجاد شده است.
 
اسلامی ادامه داد: اسباب کشی یکی از مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا است بنابراین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مقرر شد که قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا تمدید شود و طبق مسئولیت قانونی و حاکمیتی که در این ستاد ایجاد شده مستاجران باید از اسباب کشی پرهیز کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نرخ تورم و شرایط اقتصادی کشور باعث شد که برخی از مالکان نرخ‌های اجاره را تا ۴ برابر افزایش دهند و این رشد قیمتی از هیچ منطقی پیروی نمی‌کرد. همین موضوع باعث مطالبه گری مردم شد در نتیجه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که نرخ‌های اجاره در کلان شهرها تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد و در شهرهای کوچک تا ۱۵ درصد افزایش یابد .خوشبختانه این مصوبات باعث شده که تاکنون هیچ شکایتی از مستأجران به دلیل افزایش نابجای نرخ‌های اجاره نداشته باشیم.

اسلامی یادآور شد: این مصوبات دارای سه تبصره کلیدی بود به طوری که اگر مستاجری تکالیف خود را در حوزه اجاره رعایت نکرده باشد باید ظرف دوماه واحد مسکونی را تخلیه کند.  اگر مالک، واحد مسکونی را فروخته باشد هم باید مستاجر  ظرف دو ماه واحد را تخلیه کند. تبصره مهم دیگر آن است که مستاجر باید کد رهگیری را دریافت کنند و این به عنوان مهمترین و الزامی ترین تبصره در این مصوبه به شمار می‌رود.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت :وزارت راه و شهرسازی در حال اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که از دی ماه سال گذشته با حضور ریاست جمهوری کلید خورد و سعی داریم با اجرای این طرح ، ظرفیت تولید مسکن را افزایش دهیم.
 
اسلامی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند گفت: غربالگری و پالایش متقاضیان انجام شده و برای بسیاری از متقاضیان تشکیل پرونده شده و متقاضیان هم آورده های خود را واریز کرده اند.
 
اسلامی با بیان اینکه منابعی برای اجرای این طرح در نظر گرفته ایم گفت: با توجه به تاکید دولت، بانک‌ها باید ۲۰ درصد از منابع خود را جهت تسهیلات مسکن تخصیص دهند و همچنین منابعی هم به دلیل شرایط کرونا از جمله ۷۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی از این منابع برای کمک به مستاجران تخصیص می یابد.
 
او در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن افزود: مطابق الگوی مصرف در استان تهران این تسهیلات برای واحدهای ۷۵ متری در تهران و در سایر شهرها ۸۵ تا ۹۰ متر است که از طریق سیستم بانکی این تسهیلات به مالک پرداخت می‌شود و مستاجران تنها کارمزد آن را پرداخت می‌کنند.
 
اسلامی توضیح داد: ثبت نام ۴۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن به پایان رسیده و بخشی از این پروژه ها آماده بهره برداری و تحویل به متقاضیان و بخشی دیگر از واحدها هم در حال دریافت آورده متقاضیان است. ما در شهرهای کوچک هم زمین در اختیار سازندگان قرار می دهیم تا در گروه‌های سه تا چهار نفره بتوانند واحدهای مسکونی را بسازند.
 

۴۰ میلیون تومان آورده اولیه برای مسکن ملی

 
او با اشاره به اینکه پروژه طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است ادامه داد: آورده اولیه که برای این طرح در نظر گرفته شده ۴۰ میلیون تومان است و حدود ۲۰ هزار نفر در مرحله اول ثبت نام کرده و مبالغ  مطابق با زمانبندی و پیشرفت پروژه از متقاضیان دریافت می شود. برای این پروژه کف و سقفی تعیین شده تا پیمانکاران مبالغی بیش از نرخ های تعیین شده از متقاضیان دریافت نکنند.
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: میانگین قیمت برای هر متر مربع واحد طرح اقدام ملی مسکن ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ در اختیار سازندگان قرار داده می شود و بخشی دیگر از تسهیلات هم به این صورت است که ۲۰ درصد آورده سازنده و ۸۰% از طریق تسهیلات  بانکی به آنها پرداخت می شود.
 
او افزود :میانگین تسهیلات برای سازندگان ۱۰۰ میلیون تومان است که طبق مصوبات برای زوج ها تا ۱۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در شهرهای کوچک این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن هم ۱۲ تا ۱۵ درصد است.
 
او اظهار کرد: برای دهک های ۱ و ۲ و بخشی از دهک‌های ۳ سعی شده با مشارکت دستگاه‌هایی از جمله کمیته امداد ،بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن واحدهای مسکونی ساخته شود و ما برای دهک‌های ۳ تا ۷ جامعه، واحدهای مسکونی با متراژ ۷۵ تا ۸۰ متر در مناطق و شهرهای مختلف متناسب با موقعیت مکانی آنها خواهیم ساخت.

اسلامی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن اراضی در قالب سه بخش تحویل داده می‌شود، گفت: بیشترین اراضی در طرح اقدام ملی مسکن مربوط به زمین‌های ۹۹ ساله است که عموماً به سازندگان واگذار می‌شود و قیمت‌های ناچیزی برای این اراضی در نظر گرفته شده که ارزان بودن آنها باعث کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه نوع دوم واگذاری زمین در قالب قرارداد مشارکت است که این اراضی در اختیار سازندگان قرار می دهد و سهم سازنده در این اراضی بالا است و مربوط به دهک های بالاتر است ادامه داد: نوع سوم اراضی مربوط به زمینهای است که متعلق به سازندگان است و دولت در قالب مشارکت واحدهای مسکونی را در آنجا خواهد ساخت . ۸۰ درصد از اراضی با اجرای طرح اقدام ملی مسکن مربوط به اراضی ۹۹ ساله است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از زمانی که بنده وارد دولت به عنوان وزیر راه و شهرسازی شده ام یک لحظه برای فعال سازی بخش مسکن غفلت نکردم، گفت: از دی ماه سال ۹۷ که طرح اقدام ملی مسکن رونمایی شد سعی کرده‌ایم اقدامات لازم در جهت تولید مسکن را به مرحله اجرایی و عملیاتی برسانیم.

او افزود: تمامی پروژه های مسکن واقعی است و این پروژه ها تنها حرف نیست و ما در شرایط هیجانی بازار اقتصادی کشور غفلت نکرده ایم و سعی خواهیم کرد با توکل بر خدا بتوانیم واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جریان تولید مسکن را باید به جریان پایدار تبدیل کنیم، گفت: سالانه در کشور باید ۷۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود وطبق برنامه ششم توسعه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی توسط سازندگان و بخش‌های خصوصی ساخته شده است و طبق آمار ها حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز است.

وی افزود: امروز رئیس جمهور اعلام کرد که دولت یازدهم در برنامه مسکن عقب مانده اما ما باید بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه ها این عقب ماندگی را در حوزه مسکن جبران کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف از جمله نیروهای مسلح، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی قراردادهای برای ساخت واحدهای مسکونی منعقد کرده‌ایم گفت : با وزارت آموزش و پرورش قرارداد و تفاهم نامه ساخت ۱۷۰ هزار و احد مسکونی را منعقد کرده ایم که حدود ۱۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۷۵ هزار نفر واحد شرایط بوده و برنامه ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده‌ایم همچنین برای وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و مسکن کارگری هم ساخت حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده ایم چندی پیش هم قرارداد ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با مناطق آزاد را منعقد کرده ایم بنابراین این آمارها نشان می‌دهد که علاوه بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ساخت مسکن با دستگاه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او گفت: با کنترل التهاب بازارهای موازی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی می توان قیمت مسکن را کنترل کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال گذشته سامانه جامع املاک را رونمایی کرده ایم، گفت: این سامانه هم اکنون در اختیار سازمان امور مالیاتی است و با توجه به آن که وزارت راه و شهرسازی در گذشته دسترسی به بارگذاری اطلاعات را نداشت اما با پیگیری ها بسیار زیاد توانست مشکل بارگذاری اطلاعات را رفع کند و هم اکنون این سامانه به صورت جامع و کامل در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است بنابراین از این پس برای اخذ مالیات از خانه های خالی باید سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را انجام دهد و هر زمان که این سامانه نیاز به پشتیبانی داشته باشد وزارت راه و شهرسازی آن را انجام می‌دهد.

او با اشاره به اینکه طبق ماده ۶ قانون ساماندهی زمین و مسکن هر دستگاهی در طول یک سال اگر طرح‌های لازم را بر اراضی در اختیار خود انجام ندهد این اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد گفت: این طرح جز مصوبات شورای عالی مسکن بوده و تاکنون اراضی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و در قالب این زمین ها وزارت راه و شهرسازی اقدام به ساخت شهرک سازی کرده است.

وی ادامه داد : در اراضی که تاسیسات زیربنایی فراهم بوده دولت اقدام به ساخت شهرک های با تراکم پایین کرده است امیدواریم با ثبت‌نام و شناسایی جامعه هدف و همچنین در اختیار قرار دادن منابع توسط بانک ها اتفاقات خوبی در آینده نزدیک برای بازار مسکن رخ دهد.

او با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی طبق تاکید هر سه قوه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته تا با اخذ مالیات بتوانیم قیمت مسکن را کنترل کنیم ما در گذشته با فقدان قانون در حوزه اخذ مالیات مواجه بودیم و این موضوع باعث شد که نقدینگی به بازار مسکن ورود کند و مسکن را از کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه ای کند بنابراین ما با اجرای طرح مالیات در آینده نزدیک تاثیر میدانی آن را خواهیم دید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در یک دوره‌ای ورود بانکها به بازار مسکن مد شده بود گفت: مسکن به عنوان پربازده ترین بازار باعث شده بود که یک بازار پرسود و مطمئن برای بانکها محسوب شود و هم اکنون بخش زیادی از خانه های لوکس در اختیار بانک ها قرار دارد اما با بهبود فضای کسب و کار و اصلاح سیستم سعی خواهیم کرد این بازار را کنترل کنیم.

اسلامی تصریح کرد: بانک مسکن همپای وزارت راه و شهرسازی در حوزه کنترل بازار مسکن فعالیت می کند و برای بازار مسکن ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی لازم است که ۱۲ هزار میلیارد تومان این منابع مالی مربوط به بانک مسکن است و هشت هزار میلیارد تومان هم سهم سایر بانک‌ها است که البته باید در این زمینه بانک‌ها همکاری های لازم را انجام دهند چراکه بسیاری از بانک ها صبر و تحمل دوازده تا پانزده ساله برای بازپرداخت تسهیلات را ندارند اما با همکاری بانک مرکزی شیوه نامه ای را تدوین کرده ایم که بتوانیم سایر بانک ها را برای ورود و پرداخت تسهیلات بازار مسکن را ترغیب کنیم.

اسلامی توضیح داد: تاکید رئیس‌جمهور و تاکید مقام معظم رهبری آن است که بازار مسکن به سمت تولید هدایت شود چرا که در شرایط کنونی اقتصاد کشور تنها نجات دهنده کشور ایجاد رونق در بخش مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه تولید و استقرار مسکن دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و من برخی ادعاها در رابطه با این مسئله که دولت بی برنامه است و دغدغه ای برای کنترل بازار مسکن را ندارد به صورت کامل رد می کنم هم اکنون ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در کشور آغاز کرده ایم که به زودی بهره برداری از بخشی از این واحدها را آغاز خواهیم کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و صراحتاً آمریکا قصد دارد که ارزش پول ملی ما را سفر کند چراکه ترانزیت صادرات و حمل و نقل و تمامی سرفصل های اقتصادی کشور ایران را تحریم کرده است و ما باید این حقایق تلخ را باور کنیم و با ایجاد هماهنگی در اقتصاد کشور بتوانیم برنامه های دشمنان اقتصادی ایران را از بین ببریم.

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت ارز و سکه هم گفت:  دولت بر افزایش قیمت ارز و سکه حساسیت دارد و کنترل این روزها در دستور کار دولت است و روز گذشته هم در ستاد اقتصادی دولت بحث ساماندهی این بازار در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی مسکن لایحه ای در مجلس و هم اکنون و در دست دولت نیست گفت: این لایحه هنوز تصویب نشده اما دولت به صورت کامل موافق به اجرای این طرح است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایران دومین کشوری است که بیشترین خانه را در ترکیه خریداری کرده است و بخش عمده ای از سرمایه ها در حوزه مسکن سایر کشورها وارد شده است بنابراین با اجرای طرح مالیات بر عایدی مسکن بخش عمده‌ای از خروج این سرمایه ها از کشور جلوگیری می شود.

وزیر راه و شهرسازی به توسعه شهرهای جدید هم اشاره کرد و گفت: ۱۷ شهر جدید از گذشته در کشور وجود داشتند و ساخت سه شهر جدید از این شهرها مربوط به تیس در چابهار است که از ۲۵ سال پیش ایده آن مطرح شده و در سال گذشته هم در شورای عالی شهرسازی ایجاد رونق در این شهر مطرح شده بنابراین در طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی ساخت مسکن را در این شهر آغاز کرده‌ایم.

اسلامی گفت: شهر جدید مکران و شهر جدید در ارومیه تصویب شده و سعی کرده ایم در قالب شهرک سازی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و در شهرهای جدید کلید بزنیم البته مهمترین برنامه دولت در روند و شهرهای جدید توسعه حمل و نقل ریلی و مهمی در این شهرها است به طوری که مترو در شهر جدید هشتگرد را سال گذشته راه اندازی کردیم و برای افزایش کیفیت در شهرهای جدید اطراف تهران از جمله پردیس هم کلید ساخت مترو را زده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
نه تنها قیمت مسکن کاهش نمی یابد و باعث کاهش ساخت و ساز و خروج سرمایه از بازار مسکن به سمت بازارهای دیگر ( طلا . دلار .لوازم خانگی ...) خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
گرونی تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۹
شماهااگرچیزی حالیتون بودکه وضع اینجوری نمیشد دیگه نمیخوادنظربدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اگرراست می گید مصالح ساختمانی هیچ زمین که متعلق به همه مردمه همه حق دارن زمین داشته باشن به فاقدین مسکن یه پلاک زمین بدید ساختنش با خودشون مالیات برخرید وفروش زمین هم ببندید تاسرمایه ها برن تو تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اقا مسکن درسته رفته بالا ولی فقط مسکن نیست بیسکوین هزارتومنی گرجی شده شش هزارتومن همه اقلام خوراکی چندین برابر مخفیانه گران شده کنسرو ماهی اشغال یه هزارتومنی شده شانزده هزارتومن ماشین پراید هفت میلیونی شده هفتاد میلیون تا نود میلیون هم رفت ماشین فکسنی چینی که تا دیروز کسی اعتنا نمی کرده پایین ترین مدل بی کیفیت دیروز دیدم زذه چهارصدو پنجاه میلیون در حالی که فقط میگیم مسکن چرا که مسکن خصوصا تو تهران ارزون کنیم هرچی روستایی کار و کشاورزی ول کنه بیاد تو تهران بشه مسافرکش و پیک موتوری تازه مسکن در مقابل مشین کمتر رشد داشته .اینو نمیگم که فکر کنید خانه دارم نه خودم مستاجر هستم ولی مسولین گرای اشتباه به ماها میدن وقتی یه ماشین بیارزش مثل پراید به نود میلیون میرسه چه توقعی است که خونه که مایحتاج واحب و اولیه است گرون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
چرا موجر ها صداشون در میاد خب ما مستاجرها چه گناهی کردیم اینهمه اجاره باید بدیم من یه زن تنها سرپرست دوتا دختر با خونه مستاجری چه خاکی تو سرم باید بریزم توروخدا دولت یه فکری به حال ما مستاجرها بکنید توروخدا کاری کنید فکری کنید قیمت همه چیز مسکن مواد اولیه و.... بیاد پایین بخدا دیگه نه اعصابی برامون مونده نه توان و انگیزه و امیدی به زندگی خواهش میکنم یه کاری بکنید ما مردیم دیگه زیر اینهمه فشار زندگی اینجوری پیش بره باید برم گدایی کنم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
خخخخخخ
دولت نمی تونه قیمت مرغ و کنترل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۰ تير ۱۳۹۹
وقتی دولت تدبیر و امید میگه ثبات ، میگه کاهش گوشت هممون میرزه
در اصل فردا جهش و افزایش آسانسوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
دراین دولت یک دلار شده دویست وبیست هزار ریال ننگی بدتر از این هست هرزمانی اونا کاهش دادید حرف بزنید اینکه هرروز به مردم دروغ بگید دلارهم گرون می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
شما را به خدا قسم به زنان سرپرست خانواده ودیعه مسکن بدهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تا مالیات از سوداگران مسکن گرفته نشود قیمت مسکن قابل کنترل نیست حتی به اندازه ده برابر افراد کشور مسکن ساخته شود .
باید سیاست هر خانواده یک مسکن در ایران اجرایی شود در غیر اینصورت محتکران مسکن ، نمی گذارند آب خنک از گلوی این مردم رد شود
Germany
موجر
۱۴:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تیشه برداشتیت به ریشه موجر ها میزنید.با تصویب این مصوبه من موجر باید سر موعد یه چیزی دستی به مستاجر بدم تا تخلیه کنه تا خودم بتونم برم تو خونه ام ساکن بشم.
اگرچه که دو روز دیگه یه مصوبه دیگه میاد که کلا خونه رو به نام مستاجر بزنن خیالشون راحت بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۰ تير ۱۳۹۹
شماموجرها که فقط به جیب خودتون فکرمیکنید هرچی کم وکسری توزندگیتون داریدمیخواهیدازمستاجربیچاره بگیرید کجاست اون مردونگی ومروت
Iran (Islamic Republic of)
مرادی ازساوه
۱۴:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
ما که عضو هیچ ارگانی نیستیم و چهل ساله مسنجر هستیم با چهار بچه و کارگر بدون هیچ سرمایه ای چه کنیم بریم بمیریم کجا ثبت نام کنیم پس به فکر ما هم باشید فقیر فقرا که نه کمیته ای ونه بهزیستی ونه هیچ ارگانی هستیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
نفسمون زیر بار مسکن دیگه در نمیاد فدای سرتون راحت باشین مالکین راحت باشن ما مردیمم مردیم
Iran (Islamic Republic of)
حححح
۱۳:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
وظیفه شماست که به این وضع سر و سامان دهید.هنری از خود نشان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
راهی برای گرفتن پول از مردم با نام مالیات باز نکنید سیمان دونه ای 20/000 تومان راه کار اینه که دولت برای ندار ها مسکن بسازه تاز اگه شما مالیات گرفتید مثل طلا میشه 9درصد مستاجر باید اضافه پرداخت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
شاید راست می گوئید
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۲:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
وقتی که یک نفر به عنوان وزیر انتخاب میشه یعنی از توانایی بسیار بالایی در اون زمینه از همه لحاظ برخورداراست.الان سه ساله به واسطه ی دلالی بانکها و بعضی از دولتمردان مسکن قیمتش کاذب بالا میره آیا دراین سنوات گذشته که قیمت دلار ثابت بود مسکن هم رشد نداشت.پس این حرفتون در حد یک شخصی است که در روستا به کاردامپروری مشغوله.به نظرم شما هم شغلتون رو عوض کنید بهتره
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
فقط بفکر جیب خودتون باشید هم مجموعه وزارت راه و شهرسازی هم وزارت دارایی وقتی طرحی که فقط قراره از جیب مردم پول دربیاد خنده رو لباسشون نقش می بنده ولی هیچ طرحی برای ارزان سازی و مسکن سازی برا جوانان و خانه اولی ها ندارند و هیچ طرحی در جهت سالم سازی کسب وکار و مهار تورم و ارز ندارند و این کم کاری خود رو توجیه میکنن و در سایه این مباحث دنبال درآمد بیشتر برا خودشون هستن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
غیب گو شدن ایشون خب معلومه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
وقتی طلا دلار وخودرو که جز آهن چیزی نیست روزانه گرون میشن توقع دارید ملک هر روز رشدقیمتی نداشته باشه اینها تو بازار الان مطمئنن به هم گره خوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
دولت به جای رفع مشکل می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد و به فکر خودش است
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۰۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
یعنی بازار سکه و ارز کاهشی بشه قیمت ها بر میگردن سرجای خودشون؟
برو عمو خودتی کیه که ندونه از این آب گل آلود چه نهنگهایی که نمی گیرن اگر قراره دولت تو بخش مسکن دخالت کنه می‌تونه با تعیین ارزش منطقه ای و آپشن های هر ملک قیمت املاک را بصورت واقعی تعیین کنه و از طریق الزام به مشاورین املاک و دفاتر ثبت اسناد از ثبت و نگارش قراردادهای خارج از قیمتهای تعیین شده مانع سواستفاده بشه نه با برنامه خانه خالی!
همین کم بود دولتمردان بگردن دنبال خانه خالی .
بجای کمک به افزایش اجاره نشینی کمک کنید مردم صاحبخانه بشن با ثبات در قیمت ها هرچند خودتونم دوست دارید با افزایش قیمت ها مردم روز به روز فقیر تر بشن و کسری بودجتون رو از جیب مردم جبران کنید.
واقعا متاسفم تمامی برنامه های دولت کلید در راستای فشار به مردم بود و قفل کردن زندگیشون
Iran (Islamic Republic of)
محمدیعقوبی
۱۱:۳۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با سلام خدمت کاربران گرامی: آقای وزیر محترم: شماها و همکاران های شماهم با اون حقوق نجومی که میگیربد و حتی هیچ مشکلی رو حل نمیکنید باید مالیات بدید. آیا خدایی و وجدانی مالیات پرداخت می‌کنید؟
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
چرازمانی که قیمت ها سیرصعودی دارند.کسی جلوشو نمی گیره.حالاکه قیمت هاسربه فلک کشیده وبه مردم فشارمضاعف اومده.تازه به فکر چاره افتادین؟اگه چاره کارساز بود جای شکر داشت.حیف که نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اگه 40میلیون آورده اولیه داشته باشم غمی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
و رویایی دیگر که به زبان جاری شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خائن ها باید محاکمه بشوند
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خیلی از مردم از غصه بی خانمانی و هزینه های مسکن استیجاری دق کردند و مردند خون آنان به گردن شماست
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۰۹:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
آقای وزیر سلام ثبات قیمت به درد این ملت نمی خورد باید پایین بیاید.هرچند میدانیم قیمت مسکن ثبات هم نخواهد داشت و باز بالا میرود.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تو حالا ثباتشو گیر بیار بقیش پیشکش... تازه اینم بهانه بعدی برا گرانیهای بعدی هستش
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله ثبات خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۳۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
مالیات سنگین و بازدارنده از خانه های خالی،اعمال مالیات ۵۰٪ درصد به سود افزایش قیمت مسکن.مالیات سنگین به گران شدن اجاره ها همه چیز را درست می کند
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خانه خالی چه صیغه ایه اینا برای سرکار گذاشتن مردمه.
اینا بخوان کار کنن خوب بلدن چکار کنن اما این وضعیت براشون سود آوره دوست ندارن قیمت هیچی پایین بیاد چقدر ساده‌ای !
با اجرای خانه خالی تأثیری دی قیمت مسکن و اجارش پیدا شده؟ صدالبته که نه وضعیتم روز به روز داره بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با دلار ۲۲ هزار تومانی توقع کاهش داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تمام آشفتگی وتورم کشور نشاط گرفته از خود دولت است آن وقت شما می خواهیدبا مالیات مسکن را سامان دهید.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله نیست
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۰۸:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
کی گفته با بستن مالیات خونه ارزون میشه
بگو دولت کیسه دوخته برای مال مردم
تاحالا ندیدم با مالیات بستن چیزی ارزون بسه
بر عکس گرون میشه چون قیمت تموم شده ملک بالا می ره در نتیجه گرون میشه و دیگه دست نیافتنی
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۵۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اصلا نمیشه به حرف این دولت اعتماد کرد هرچه قول دادند برعکس شده گفتند گوشت نخرید ارزان می شود مرغ نخرید ارزان می شود گوشی نخرید ارزان می شود ارزان که نشد هیچ دوبرابر گرون شد گفتند سهام عدالت نفروشید گران می شود دارایکم نفروشید گران میشود گران که نشد هیچ چندین برابر ارزان شد سهام عدالت هم که فروختند هنوز پولش نگرفتند به مسکن هم نمیشه اعتماد کرد
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قیمت مسکن با اخذ مالیات به ثبات نمیرسد بلکه مالیات اضافه میشود
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله به ثبات میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
شما فقط میخواهید جیب دولت رو پر کنید وگرنه ما در طول عمرمون تو ایران ندیدیم مالیات دردی دوا کنه شاید اون خدمات و کالا گرونتر شده ولی ارزونتر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
درسته با این گرانی سکه و برنامه مالیات و بازگشت ارزهای صادراتی معلومه دولت دیگه کم آورده و میخاد از جیب مردم بودجه شا تامین کنه چرا تا قبل از این دلش به حال مردم نمیشه خت
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
در طول عمرت مالیات ندادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
به قول نماینده های مجلس : احسنت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
میشه پاسخ من رو بدید
الان من قراردادم یک ماه دیگه تموم میشه یعنی باید 25درصد به اجاره و رهن اضافه کنم و مالک نمیتونه قرارداد رو لغو کنه؟
البته من قوانین مستاجری را هم رعایت کردم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قیمت مصالح ساختمانی سر به فلک کشیده اخر اهنی که کل مواد اولیه ان در داخل است چه ربطی به دلار دارد مردم توان ساختن ندارند شما جلوی گرانی بی قید بند مواد ساختمانی را بگیرید هم اشتغال درست می شود هم جلوی افزایش قیمت خانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
ریال بی ارزش شده واگرنه دلار در دنیا تغییری نکرده
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله قیمت مصالح ساختمانی به مالیات ربطی ندارد مهدی
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
جناب آقای وزیر با عرض شرمندگی،این مذخرفات برای کسی بگو که اینجا زندگی نکرده باشه.اصلا بازار دست تو نیست که داری نطق می کنی بعدا 3 گذشته کجا تشریف داشتید؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله مذخرف نیستن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
چه جوری جک میگید وقتی قیمت مصالح بره بالا آیا قیمت خانه میخواد ثابت بمونه و نگاه منو شما کنه
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قیمت مصالح قیمت خانه چه ربطی بمالیات دارد علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
یعنی واقعا سخت است یه سامانه درست کنند مستاجران تو آون سایت مشخص شوند و خواهان مسکن شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
واقعا..... چرا وزیر راه و شهرسازی انقدر غیر کارشناسانه هر بار یک نظری میده. رکود در بازار مسکن یعنی بیکار شدن 40 درصد مردم کشور. مشکل این کشور باید ریشه ای برطرف بشه و این نسخه های کوتاه مدت دردی را دوا نخواهد کرد. مشکل ما مدیریت کشوره که بجای بر طرف کردن مسائل اقتصادی دولت قبلی و فعلی و آینده به جون هم افتادن و در تلاش هستن
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
مدیریت!! ؟؟؟واژه بسی خنده داره. عامل تموم گرانی‌ها خود دولته که با تصمیم گیریهای هوشمندانه دست به گرانی میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تنها راه ساماندهی یازار مسکن و سایر بازارها تصویب و اجرای فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ الی ۸۰ درصد است که باعث می شود سود دلالی از سود تولید کمتر و دست دلالان و سوداگران از بازار قطع و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود مثل تمام دنیا که این قانون ۱۰۰ ساله را اجرا بازارهای خود را از تلاطم دور نگه داشته و مردم را به سمت تولید هدایت کرده اند کافیست فقط قانون آنها ترجمه و از تجربیات آنها استفاده کرد در حال حاضر کسی که سازنده بوده به علت اینکه سود دلالی و احتکار بیشتر است پروژه جدید شروع نمی کند و واحدهای قبلی را احتکار می کند و چند برابر سودی که قرار است از تولید به دست آورد از احتکار و دلالی به دست می اورد . ای کاش مجلس قبل و دولت همان ۲ سال پیش این قانون را اجرا می کردند هرچند که اکنون نیز هیچ چشم انداز خوبی به علت نفوذ مافیای دلالها و سوداگران و تعارض منافع تصمیم گیرندگان برای این قانون متصور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
هر وقت روی همه اجناس که چند برابر شد مالیات کشیدند بعدش روی مسکن هم مشکلی نداره البته موجب میشه هزینه مالیات از متقاضی مسکن گرفته شود و خود باعث گران تر شدن می شود
United States of America
حسین ره‌اندوز
۰۶:۴۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت شما تازه الان میلگرد شده 10200 قیمت مسکن تازه میخواد بره بالا هیچکس هم نظارت نداره روی قیمت میلگرد
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قیمت مصالح قیمت خانه چه ربطی بمالیات دارد حسین ره‌اندوز
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۰۵:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
یعنی دیگر صاحب خانه پولش را از مستأجر نخواهد گرفت؟!!!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قیمت مصالح قیمت خانه چه ربطی بمالیات خانه خالی دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۵:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اقا جان،اهتمام کدوم دولت،امسال که قراردادمون رو با اجاره بالا کردن تو پاچه مون،سال دیگه هم که دیگه این دولت نیست!شما از کدوم دولت حرف میزنی؟...لابد از دولت حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با اخذ مالیات از مسکن نه تنها قیمت مسکن پایین نمی آید بلکه هزینه ی این مالیات را هم بر قیمته مسکن افزوده میکنند و از جیبه خریداران واقعی به هزینه ی گزافی گرفته میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
دولت فکر جیب خودشه واگرنه دودش به چشم خریدار و مستاجر می ه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با اخذ مالیات از مسکن نه مالیات از مسکن خالی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
وقتی وام مسکن را بردید بالا مخصوص در جنوب تهران باعث گرانی بیشتر مسکن شدید دوباره وامها را کم کنید مردم با حقوق یک میلیون پانصد از کجا بیارن قسط بدن
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قسط بدن چه ربطی بمالیات خانه خالی دارد ?
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۲:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام
لطفا خود دولت وارد شود و مبالغ اجاره ها رو توسط کارشناس خودش تعیین کند
مبالغی که مالکان میگویند از توان ما خارج است
لطفا پیگیری کنید در خصوص اجاره بها

من زندگی خواهد پاشید اگه نتوانم یک خانه پیدا کنم-واقعا تصور اینکه اسباب زندگی که چندسال برای آن زحمت کشیدی کنار خیابان تصور کنی

لطفا لطفا به همون یک خدایی که وجود داره پیگیری کنید ببینید برنامه مسئولین چی هست وقت کم هست
تابستان زمان اتمام قراداد هاست برای من اول مهر است
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خانه شما چه ربطی بمالیات خانه خالی دارد Reza
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
وقتی خونه متمرکز استان میشه سرمایه روستا آمده تو شهر خونه خریده شده ومیگه تو روستا که محل تولید به درد نمی خوره دیگه شهر که جایی همه نی
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تو روستا به درد نمی خوره?
آخرین اخبار