ویروس عجیب کرونا در مسیر حرکت خود به دور دنیا، به کسی رحم نکرده و تعدادی از سیاستمداران بلندپایه را نیز در کشور‌های مختلف آلوده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ویروس کرونا که از زمان شیوعش اتفاقات عجیبی را در جهان رقم زده است در مبتلا کردن افراد به جایگاه اجتماعی، سیاسی و یا اقتصادی آن‌ها توجهی نمی‌کند و همه را از پیر و جوان گرفته تا بزرگ و کوچک بیمار می‌کند.

در این میان تعدادی از مقامات بلند پایه در کشور‌های مختلف جهان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، تاکنون بلندپایه‌ترین مقام سیاسی در جهان است که کرونا به سراغش رفته است.

پس از مقام ریاست جمهوری نوبت نخست وزیر‌ها بود که به کرونا مبتلا شوند. در میان کشور‌های مختلف، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و نونو گومس نبیام، نخست وزیر گینه بیسائو از دیگر مقامات بدشانسی هستند که به جمع مبتلایان به کووید-۱۹ پیوسته‌اند.

در رده بعدی، معاونان ریاست جمهوری و یا نخست وزیری قرار دارند که از میان آن‌ها ایران، سودان و اسپانیا را می‌توان نام برد. در ایران معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به کرونا مبتلا شد. معاون اول رئیس‌جمهور سودان جنوبی و همچنین «کارمن کاوو» معاون اول نخست وزیر اسپانیا از جمله مقاماتی بودندکه تست کرونای آن‌ها نیز مثبت اعلام شد.

وزیران رده چهارم از سیاستمداران جهانی هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: از جمله وزرایی که به کووید-۱۹ مبتلا شدند می‌توان به متیو هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس، یاکوف لیتزمن، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی، فیروزالدین فیروز، وزیر بهداشت افغانستان، کواکو آگیامانگ، مانو وزیر بهداشت غنا، پیتر دوتون، وزیر کشور استرالیا، فرانک ریستر، وزیر فرهنگ فرانسه، اولگا لیوبیمووا، وزیر فرهنگ روسیه، مایکل ووس، وزیر محیط زیست لهستان، و میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا در موضوع برگزیت اشاره کرد.

از میان روسای مجلس می‌توان از علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی ایران و اسد قیصر، رئیس مجلس شورای ملی پاکستان نام برد.

از میان اعضای خانواده سلطنتی انگلیس نیز شاهزاده چارلز و پرنس موناکو آلبرت اول تاکنون به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون در سراسر جهان بیش از دوازده میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بیش از ۵۵۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار