رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از انجام تست سل و بروسلوز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  صیدمحمد قاسمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب همزمان در بازدید از جایگاه‌های پرورش گاو شیری در روستا‌های اسلام‌آبادغرب از انجام تست سل و بروسلوز به همت کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

او با بیان اینکه بیماری سل و بروسلوز (تب‌مالت) از جمله بیماری‌های میکروبی مشترک بین انسان و دام است، بیان کرد: کارشناسان مجرب با عزیمت به روستا‌های دور دست خدمت رسانی لازم را در مقابله با این بیماری در دستور کار دارند.

او ادامه داد: سازمان دامپزشکی سالی ۲ بار و به فاصله ۶ ماه برای مبارزه و کنترل این‌بیماری‌ها علاوه بر برنامه آموزش و ترویج و بهداشت جایگاه دام و قرنطینه، تست سل و بروسلوز در گاوداری های شیری انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب نیز تست سل و بروسلوز دام‌های دامداری های صنعتی شیری شهرستان در نیمه نخست تیر ماه انجام داده است، تاکید کرد: خوشبختانه هیچگونه موارد مثبت (دام آلوده به این نوع بیماری‌ها) مشاهده نشده است.

او با تشریح بیماری تب مالت و علائم و راهکار‌های پیشگیری از آن، اظهار داشت: واکسیناسیون رایگان بروسلوز بره و بزغاله، گاو و گوساله با توجه به اولویت واحدهای عشایری و دامداری‌های صنعتی در حال انجام است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب به اجرای گشت‌های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه‌ها و... در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.