اهوازی از غسل تعمید ۷ کودک پیروان آیین مندایی در رودخانه کارون با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام عباده اهوازی عضو هیات شهدا و ایثارگران صابئین مندایی ایران در آیین اولین غسل تعمید ۷ کودک مندایی در اهواز گفت: هر کودک مندایی یک ماه پس از تولد باید غسل تعمید داده شود، که تاکنون به دلیل شیوع کرونا، این امکان فراهم نشده بود.

او با بیان اینکه غسل تعمید کودکان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت اندک در حال برگزاری است، افزود: به زودی عید خلقت حضرت آدم فرا می‌رسد و در این روز که ۲۶ تیر ماه است پیروان آیین مندایی ۳۶ ساعت اعتکاف خواهند داشت و برای آنکه کودکان بتوانند در کنار خانواده این مراسم را برگزار کنند، لازم بود تا غسل تعمید یابند.

اهوازی بیان کرد: از فرمانداری و شورای شهر اهواز بار‌ها درخواست شد تا جایگاهی در کنار رودخانه کارون در اختیار ما قرار داده شود. این ۲ نهاد نیز به ما قول دادند تا مکانی در پارک جزیره که جریان آب کمتر بوده و از لحاظ آلودگی وضعیت مطلوب تری دارد به پیروان آیین مندایی اختصاص یابد که حالا نقشه‌های جایگاه جدید تحویل شده و منتظر صدور مجوز هستیم.

عضو هیات شهدا و ایثارگران صابئین مندایی ایران اظهار داشت: هم اکنون به دلیل لایروبی کارون جایگاه فعلی برگزاری آیین‌های مندایی پر از گل و لای شده و مجبور هستیم مراسمات خود را در مکانی با فاصله از جایگاه خود و نامناسب به انجام برسانیم.

صائبین مندایی از پیروان حضرت یحیی، پیامبر معروف به «شهید» هستند و برخی کارشناسان مذهبی شهادت او را شبیه به امام حسین (ع) می دانند که در راه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. در قرآن ۵ بار نام حضرت یحیی ذکر شده است و پیروان مندایی به خداوند یگانه، روز رستاخیز و نبوت اعتقاد دارند. آن‌ها همچنین به ظهور منجی بشریت معتقد هستند که پلیدی را نابود می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
فقط مواظب باشید به خاطر کثیفی اب رودخانه بچه ها مریض نشن
آخرین اخبار