واحد‌های صنفی،در خراسان جنوبی در صورت رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و نزدن ماسک، به مدت دوهفته پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی امروز در نشست این کمیته گفت: به همه واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجتمع‌های تجاری، دستور العمل استفاده اجباری از ماسک و رعایت بهداشت کرونا ابلاغ شده است و در صورت تخلف از این مصوبه، پس از دو بار تذکر، واحد صنفی به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

او با تاکید بر اجباری بودن استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و پرتردد افزود: خوشبختانه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بیشتر مردم از ماسک استفاده می‌کنند و حضور مردم در بازار هم ۷۰ درصد کاهش داشته است.

نبی زاده با گلایه از کم توجهی برخی اصناف در رعایت نکردن بهداشت، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از واحد‌های صنفی با وجود نصب پوستر" لطفا بدون ماسک وارد نشوید"اجازه داده می‌شود مردم داخل مغازه شوند که اتاق اصناف باید به متخلفان تذکر دهد.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی بیان کرد: هرچند ریاست محترم جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داده است تا ماسک ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، اما رسانه‌ها باید تلاش کنند ظرفیت کمک‌های مومنانه را دوباره به میدان بیاورند تا اقلام بهداشتی و ماسک به نیازمندان داده شود.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر توجه ویژه مردم به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در ایام کرونا ادامه داد: رسانه‌ها باید تلاش کنند برای کاهش ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها ومراکز تجاری، مردم را تشویق به خرید‌های اینترنتی کنند.

نبی زاده نحوه استفاده از ماسک را هم خیلی مهم دانست و گفت: نزدن ماسک، بهتر از استفاده نادرست از آن است که در این زمینه باید گزارش‌های تلویزیونی و مکتوب در خصوص نحوه استفاده صحیح از ماسک تهیه و پخش شود.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی همچنین از احتمال اعمال محدودیت‌های دیگری در صورت وخامت اوضاع کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های بیشتر، با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و مصوبه ستاد استانی کرونا، ممکن است برخی محدودیت‌ها برای قطع زنجیره کرونا، دوباره برگردد.

در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای خراسان جنوبی همچنین تاکید شد از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران برای اطلاع رسانی استفاده از ماسک و هشدار حضور نیافتن در تجمع‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.