با فوت شش کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد فوتی‌های روزانه کرونایی شهرستان نیشابور از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، شکسته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: از اوایل تیرماه شیوع ویروس کرونا در کشور و نیشابور سیر صعودی و فزاینده گرفته به گونه‌ای که وضعیت کنونی نیشابور از نظر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها از اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ وخیم‌تر شده است.
 
او افزود: با فوت شش بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته رکورد فوتی‌های روزانه کرونایی شهرستان از ابتدای شیوع تا کنون شکسته شده است.
 
 رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۴۵ نفر در نیشابور جان خود از از دست داده اند که ۹۳ نفر آن‌ها کرونا مثبت بوده اند و هم اکنون نیز تعداد بستری‌های موجود در نیشابور ۱۲۷ نفر می‌باشد که ۸۹ نفر آن‌ها در وضعیت حاد و تعداد ۱۸ نفر هم در آی سی یو بستری هستند.
 
عظیمی نژاد بیان کرد: در روز‌های اخیر تعدادی از کادر درمان نیشابور نیز به کرونا مبتلا شده و از چرخه خدمت رسانی حذف شده اند.
 
او تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت قسمت کرونایی بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور تکمیل شده و علاوه بر نبود تخت، پرسنل درمان نیز کفاف و توانایی خدمت رسانی به بیماران جدید را ندارند.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن یادآوری اینکه ویروس کرونا از طریق هوا نیز شیوع پیدا می‌کند، تاکید کرد: بهترین راه مقابله با این ویروس استفاده از ماسک، ماندن در خانه و دوری از هر گونه اجتماعات غیرضرور به ویژه مراسم عروسی، ترحیم و سفر‌های بی مورد می‌باشد.
بیشتربخوانید

 

محدودیتی در تامین ماسک نداریم

علیرضا قامتی معاون استاندار نیز با اشاره به تشکیل جلسه فوق العاده ستاد مبارزه با ویروس کرونای این شهرستان، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس، کلیه مراکز تجمعی، مراسم عروسی و ترحیم در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.
 
او افزود: باشگاه‌های ورزشی نیز در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر است، در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.
 
فرماندار نیشابور با اشاره به اینکه ما بنا به تعطیلی مراکز تجمعی و کسب و کار‌ها را نداریم، ادامه داد: تلاش مان این است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مراکز فعالیت خود را ادامه دهند.

قامتی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک توسط شهروندان، بیان کرد: تولید ماسک به صورت صنعتی و خانگی در شهرستان در حال انجام است و هیچگونه محدودیتی در تامین ماسک در این شهرستان وجود ندارد.
 
انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.