سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنج‌شنبه به اقدام استرالیا علیه این کشور مبنی بر لغو توافق استرداد مجرم با هنگ کنگ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنج‌شنبه در جریان نشست خبری خود به اقدام استرالیا علیه این کشور واکنش نشان داد.

وی در این نشست خبری هشدار داد پکن این حق را دارد که در واکنش به این تصمیم، اقداماتی را علیه استرالیا انجام دهد.

لیجیان خواستار تغییر رویه استرالیا و عدم مداخله در امور داخلی چین شد.

پس از تصویب قانون امنیت ملی در پارلمان چین، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، در ادامه تبعیت از سیاست‌های کشور‌های غربی در مقابل پکن امروز اعلام کرد برای کمک به شهروندان هنگ کنگی به منظور شروع یک زندگی جدید در استرالیا تدابیری را در نظر گرفته است از جمله آن که ویزای آن‌ها را به مدت ۵ سال تمدید می‌کند.


بیشتر بخوانید


موریسون در این خصوص گفت «شهروندانی از هنگ کنگ هستند که ممکن است به دنبال مهاجرت به جای دیگری باشند تا زندگی جدیدی را در جای دیگر آغاز کنند.» به گفته او، دانشجویان هنگ کنگی که در استرالیا فارغ التحصیل شوند می‌توانند تا ۵ سال آنجا بمانند و در نهایت برای اقامت دائم اقدام کنند.

پیش‌تر، انگلیس نیز اعلام کرده بود برای شهروندان هنگ‌کنگی تسهیلات اقامتی ویژه‌ای در انگلیس در نظر گرفته است. قوانین جدید مهاجرت به شهروندان هنگ‌کنگی واجد شرایط، اجازه می‌دهد تا برای زندگی و کار در انگلیس برای مدت زمان طولانی بیش از ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشند. این افراد پس از گذراندن این دوران، می‌توانند شهروند انگلیس شوند. این طرح انگلیس می‌تواند ۲.۹ میلیون هنگ‌کنگی را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار