نماینده مردم قم در مجلس گفت:به فرموده رهبر معظم انقلاب هرکس خسته و منحرف شود جوان‌ها نخواهند گذاشت بار انقلاب زمین بماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، همایش هم اندیشی فعالان حرکت‌های جهادی استان قم با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره)روز جمعه در مجتمع حضرت معصومه (س) قم برگزار شد.

 زاکانی،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش با قدردانی از حرکت‌های جهادی انجام شده در قم ادامه این حرکت‌ها را نیازمند پنج ویژگی مهم دانست که شناخت نیاز‌ها و طراحی جدید و خلاقانه از مهم‌ترین آن ها است.


او از مجاهدت و خدمتگزاری برای بصیرت بخشی، الگوسازی، فرهنگ‌سازی و همگانی کردن فعالیت‌های جهادی به عنوان سه ویژگی دیگر این حرکت‌ها یاد کرد.


 زاکانی تصریح کرد: در عین حال حاکمیت باید همانند دوران دفاع مقدس راه را برای این گروه‌ها باز کند تا نهضت خدمتگزاری در جامعه به عنوان یک اصل تلقی شود.


او نتایج اجرای چنین الگویی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این صورت هم ضرورت خدمت رسانی نهادینه و هم خدمات به صورت تخصصی ارائه خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با مقایسه دوران دفاع مقدس و ایام شیوع کرونا در قم گفت: در دوران کرونا ،گروه‌های جهادی هم چون  طلاب و  دانشجویان  از جان خود گذشتند تا به دیگران خدمت بی منت کنند.


زاکانی افزود: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند: هرکس خسته و منحرف شود جوان‌ها نخواهند گذاشت بار انقلاب  اسلامی زمین بماند.


نماینده مردم قم در مجلس ، نقش جوانان را در انقلاب و دفاع مقدس مورد توجه قرار داد و گفت این نقش در گام دوم انقلاب هم به عنوان یک رکن مطرح است.


او افزود: این فرهنگ و روحیه جهادی در دوران دفاع مقدس ایجاد شد، اما متاسفانه به عرصه اقتصاد و فرهنگ سیاست و اجتماع وارد نشد و تنها بارقه‌های از آن به این عصر راه یافت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار