معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اطلس آلودگی خاک کرمانشاه در دست تدوین است، گفت : خوشبختانه استان کرمانشاه از نظر آلودگی خاک وضعیت نگران کننده‌ای ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه اطلس آلودگی خاک کرمانشاه چند سال قبل تدوین شده بود، گفت : برای بررسی دقیق وضعیت آلودگی خاک استان نیازمند بروزرسانی و تکمیل این اطلس بودیم که از پارسال استارت کار را زدیم.

او از همکاری دانشگاه رازی در تکمیل اطلس آلودگی خاک کرمانشاه یاد کرد و گفت : هم اکنون نمونه‌برداری از انواع خاک‌ها در اکثر نقاط استان انجام شده و یا در حال انجام است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در صورت تامین اعتبارات، اطلس آلودگی خاک کرمانشاه تا پایان امسال تکمیل و بروزرسانی شود.

 ولی زاده،گفت: در قالب این اطلس وضعیت آلودگی خاک در زمینه انواع آلودگی‌ها شامل آلودگی‌های شیمیایی ناشی از سموم و کود، آلودگی ناشی از صنایع، آلودگی ناشی از فاضلاب، آلودگی ناشی از پساب‌های مختلف و... بررسی می‌شود.

او ادامه داد: هدف از تکمیل این اطلس بررسی میزان و نوع دقیق آلودگی خاک در هریک از نقاط استان است که این اطلاعات اکنون تا حدودی جمع‌آوری شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزود: برای مثال در حال حاضر می‌دانیم که عمده آلودگی خاک در نواحی غربی استان شامل آلودگی‌های نفتی و در خود کرمانشاه آلودگی ناشی از فاضلاب از جمله فلزات سنگین است.

ولی زاده گفت: با این وجود بر اساس نمونه‌برداری و مطالعاتی که تاکنون انجام داده ایم وضعیت آلودگی خاک در کرمانشاه جای نگرانی ندارد و مشکل حادی در این زمینه نداریم.

او با اشاره به اینکه اطلس آلودگی خاک در راستای قانون حفاظت از خاک تدوین می‌شود، هدف از تدوین این اطلس را بررسی دقیق عوامل آلاینده خاک و کمک به رفع آن‌ها برای حفاظت از خاک عنوان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.