استاندار همدان گفت: با وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان، یک هفته محدودیت‌های بیشتری در مراکز آموزشی و تجمعی استان اعمال می شود.

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای آموزشگاه‌ها و مراکز تجمعی استان همدانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان گفت: با توجه به شرایط استان و برای حفظ سلامت مردم در برابر ویروس کرونا، محدودیت‌های یک هفته‌ای را در بسیاری از مراکز اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه با کسانی که محدودیت‌های اعمال شده را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود افزود: همه‌ی دانشگا‌ه ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، تالارها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی تا هفته آینده تعطیل می شوند.

استاندار همدان با تاکید بر فعالیت مراکز خرید با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب بیان کرد: استخر‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی هم برای کنترل ویروس کووید ۱۹ باید این هفته تعطیل باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۵ شهر همدان، ملایر، نهاوند ، تویسرکان و بهار در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند ادامه داد: نماز جماعت و جمعه دراین پنج شهرستان این هفته برگزار نمی‌شود.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به درخواست دادستان استان همدان و شیوع گسترده بیماری کرونا، به مدت یک هفته کلیه کار‌های قضایی به جز امور خیلی ضروری  در دادسرا‌های عمومی و انقلاب تعطیل خواهند بود.

او از ممنوعیت اسکان و تجمع بیش از ۱۰ نفر در بلوار ارم همدان هم خبر داد و گفت: مردم این هفته تنها حق دارند برای عبور و مرور از این بلوار استفاده کنند و هیچ کس نمی‌تواند برای نشستن در این بلوار توقف کند و ماموران شهرداری نظارت بر این امر را بر عهده دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد علت شیوع و ابتلا به کرونا دورهمی‌ها و شرکت در مراسم عزا و عروسی در استان است گفت: تالارها، باغ‌ها و مکان‌هایی که اینگونه مراسم را برگزار کنند جریمه و  تعطیل می‌ شوند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیاینا
۱۸:۰۶ ۲۲ تير ۱۳۹۹
بخدا عالیه