استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت پیامک‌های تشییع، تدفین و ترحیم به منظور پیشگیری از کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار  کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارسال پیامک‌های تشییع، تدفین و ترحیم به منظور پیشگیری از کرونا در این استان ممنوع است.
 
حسین کلانتری افزود: از مجموع ۳۱ فوتی کرونا در استان، ۲۸ نفر بیماری زمینه‌ای داشته و این آمار در خطر بیشتر بودن گروه آسیب پذیرتر را نشان می‌دهد.
 
او با تاکید بر نظارت هدفمند و قابل ارزیابی در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: حفظ سلامت مردم باید خروجی این نظارت‌ها باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید نظارت‌های خروجی محور داشته باشیم و ارائه خدمات دستگاه‌ها نیز مشروط به استفاده از ماسک توسط شهروندان و ارباب رجوع است، ما از رونق فعالیت‌ها خوشحال می‌شویم، اما حفظ سلامت مردم ضروری بوده و بر اساس مصوبات قانونی اقدام خواهد شد.
 
کلانتری از ممنوعیت پیامک‌های تشییع، تدفین و ترحیم در استان خبر داد و عنوان کرد: اقدامات لازم در این محور انجام می‌شود، بر اساس آمار‌های ملی با تلاش بخش‌های مختلف، شرایط به گونه‌ای مدیریت شده که به لحاظ خدمات دهی، پوشش مناسبی شکل گرفته است، اما افزایش مبتلایان برای بخش های مختلف درمانی مشکل ایجاد می کند.

او با بیان اینکه تجمعات بیش از ۱۰ نفر در بسیاری از کشور‌های دنیا ممنوع شده است، تاکید کرد: رعایت فاصله‌ها گذاری‌های هوشمند و اجتماعی در کشور و استان ما نیز بسیار ضروری است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها باید به شکل مطلوب‌تر و مانند ابتدای شیوع کرونا رعایت شود، بیان کرد: وضعیت فعلی نتیجه تجمعات و عدم رعایت است.
 
او اضافه کرد: بر اساس آنچه امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده، در یک عروسی در یکی از استان‌ها، ۲۰۰ نفر مبتلا شده و پنج نفر نیز فوت کردند.
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.