عضو کمیسیون اقتصادی درباره اهمیت دو فوریت طرح مالیات مستقیم بر خانه‌های خالی توضیح داد.

بررسی دو فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توجیه ارائه و تصویب دو فوریت طرح  «اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از خانه‌های خالی» گفت: همه در جریان جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر و فشار سنگین بر بخش زیادی از مردم  کشور هستند.

او ادامه داد: مطالبه فوری مردم از مجلس یازدهم، رسیدگی به این وضعیت  افسار گسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن است.

خاندوزی بیان کرد: کمیسیون عمران، نایب رئیس مجلس و دیگر همکاران تلاش‌های زیادی در این باره کردند، اما کمک به عرصه مسکن به صورت فوری تنها از طریق تحریک افزایش عرضه مالیات بر خانه‌های خالی امکان‌پذیر است که بتواند در سال ۹۹ و در همین تابستان به عنوان قله خرید و فروش مسکن، اثرش را بر بازار مسکن بر جای بگذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: اگر این کار برای نیمه دوم امسال رخ ندهد، گویا سال ۹۹ از دست می‌رود.

خاندوزی با بیان اینکه این طرح، یک ماده واحده دقیق و اثرگذار است، اظهار کرد: اگر طرح مذکور در نوبت صحن علنی قرار گیرد، به شورای نگهبان برود و بازگردد، ما تابستان سال ۹۹ را از دست خواهیم داد و این فشار بر دوش مردم سنگینی خواهد کرد. 

او یادآور شد: متن این طرح را وزارت راه، مرکز پژوهش‌ها، جمعی از اندیشکده‌ها و دیگر کارشناسان مشاهده کردند و این طرح دو فوریتی می‌تواند راهگشا باشد و بر بازار مسکن اثر بگذارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار