رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز در ۷ شهرستان گیلان گفت: مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در گیلان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان گفت: متاسفانه در چند روز تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان افزایش پیدا کرده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های این بیماری همچنان افزایش یابد.

او افزود:  هفت شهرستان گیلان در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نیز به ۳۰۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان در ماه گذشته ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرده بود، اما اکنون شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان هستیم افرود: بسیاری از مردم در گیلان وضعیت را عادی قلمداد کردند و در عین بی‌توجهی به اصول بهداشتی به دید و بازدید، تفریح و گردش می‌پردازند و در تفرجگاه‌ها و اماکن مختلف حاضر می‌شوند.

سالاری  با  هشدار از امکان گسترش مجدد کرونا در گیلان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان گفت: بیش از ۸۵ درصد صاحبان مشاغل در صنوف و صنایع مختلف از ماسک استفاده می‌کنند، اما همچنان کمتر از ۵۰ درصد مردم به زدن ماسک در اماکن مختلف توجه می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

او با اشاره به اِعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسماتی همچون عزا و عروسی در استان افزود: با توجه به اینکه هنوز وضعیت عادی نیست لذا توصیه می‌کنیم که این مراسمات به زمان دیگری موکول شود تا کسی آسیب نبیند در غیر این‌ صورت مراسم ها  به‌صورت محدود برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش تعداد بهبود‌یافتگان ناشی از کرونا در گیلان خبر داد و تصریح کرد: اخیراً افراد بیشتری درگیری این بیماری شدند و علائمی شدیدتر از مبتلایان قبلی دارند و شاهدیم که سالمندان، جوانان، کودکان و میانسالان نیز درگیر این بیماری شدند و این بیماری بر خلاف برخی تصورات مبنی بر اینکه فقط سالمندان را درگیر می‌کند در حال پیشروی است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.