راه اندازی خانه‌های هلال راهبرد اصلی جمعیت هلال احمر استان اردبیل است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: راه اندازی خانه‌های هلال و گسترش آموزش، راهبرد اصلی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل امروز در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: خانه‌های هلال یکی از ظرفیت‌های اساسی جمعیت هلال احمر می‌باشد که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت بسترسازی شود، زیرا می‌توان با آموزش در خانه‌های هلال، مردم مناطق مختلف شهری و روستایی را برای خود امدادی و ارائه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرده و از آن‌ها کمک گرفت.

معبودی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلان جمعیت هلال احمر کشور راه اندازی خانه‌های هلال است، تصریح کرد: ضرورت دارد در این زمینه بیش از پیش فعال بوده و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه فعال سازی خانه‌های هلال در کاهش خطر پذیری حوادث نقش اساسی دارند، افزود: ۳۸ خانه هلال فعال در سطح استان اردبیل وجود دارد و حتما باید روسای شعب و معاونان بیشتر در این زمینه تمرکز و فعالیت کنند تا تعداد آن‌ها را روز به روز افزایش دهیم.

معبودی با بیان اینکه دبیرخانه و مسئول هماهنگی خانه‌های هلال در جمعیت هلال احمر کشور راه اندازی و مشخص شده است، اظهار کرد: دبیرخانه خانه‌های هلال استان اردبیل در حوزه داوطلبان نیز فعال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ضرورت ایجاد خانه‌های هلال دو چندان است، گفت: روسای شعب با فرمانداران، بخشداران و دهیاران حوزه‌های خود جلسات متعدد برگزار کنند تا بتوانیم در روستا‌ها و شهرها، خانه‌های هلال را راه اندازی کنیم.

معبودی با بیان اینکه در خانه‌های هلال، باید از ظرفیت‌های خیرین استفاده شود، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی در خانه‌های هلال از هر جهت به نفع مردم و جمعیت هلال احمر می‌باشد.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف جمعیت هلال احمر در زمینه راه اندازی خانه‌های هلال باید از تمام ارکان جمعیت هلال احمر استفاده شود، گفت: هر شهرستانی که از ظرفیت خانه‌های هلال استفاده کرده بود در بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موفق‌تر عمل کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه یکی از اهداف جمعیت هلال احمر از راه اندازی خانه‌های هلال، آموزش و ساماندهی ظرفیت‌های آن‌ها است، اظهار کرد: تنها نباید به راه اندازی بسنده کنیم بلکه فعال سازی آن‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های خانه‌های هلال هم در دستور کار قرار بگیرد.

معبودی با بیان اینکه هر چقدر خانه‌های هلال فعال‌تر باشد، بهتر است، گفت: در حوادث اولین مرجع به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار برای خود امدادی و دگرامدادی می‌تواند خانه‌های هلال باشد که این امر می‌تواند در کاهش تلفات و خسارات حوادث تاثیرگذار باشد.

او افزود: انتظار می‌رود روسای شعب و معاونان، اهتمام ویژه برای راه اندازی خانه‌های هلال داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.