مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل از حذف اعتبار دفترچه‌های درمانی به صورت الکترونیکی برای کاهش مراجعات حضوری در سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل خبر داد.

سعید بشرخواه، مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و حذف اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی که از اول خرداد ماه امسال عملیاتی شده است به نحوی است که می‌تواند از مراجعه مستقیم به واحد‌های سازمان بیمه تامین اجتماعی پیشگیری کند.

او افزود: حذف دفترچه‌های درمانی که در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است برای واحد‌های درمانی ضرورتی برای رویت اعتبار دفترچه‌های درمانی ندارد و می‌توانند از طریق سامانه و اپلیکیشن و از طریق پیامک استحقاق یا عدم استحقاق درمان را رویت کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در ارتباط با دو روش عام و خاص در هر دو این روش‌ها از سیستم استحقاق درمانی استفاده می‌شود و آن‌هایی که استحقاق درمانی آن‌ها تایید شود می‌توانند دریافت خدمات کنند و آن‌هایی که تایید نمی‌شود نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

بشرخواه بیان کرد: در عین حال اگر اطلاعات این‌ها درست نباشد و معترض به استحقاق یا عدم استحقاق باشند می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۲۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

او تصریح کرد: اولاد ذکور تا ۱۹ سال ارائه خدمات می‌شود و برای ادامه خدمات باید گواهی خدمت ارائه شود و خانم‌ها از ۱۹ سال به بالا باید الزاما ارائه شناسنامه بکنند اگر ثبت ازدواج شود با ثبت ازدواج از تکفل والدین خارج و تبعیت از شوهر خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.