به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر رانندگان با اتکا به مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
بیشتر بخوانید
چرا سر باطری ماشین سولفاته میزند؟
*روشن شدن چراغ چک موتور
یکی از اصلیترین دلایل روشن شدن چراغ چک موتور خودرو، سفت نبودن دریچه گاز است که موجب ورود اکسیژن اضافی میشود. اما متاسفانه این امر یکی از نکاتی است که مکانیکها دوست ندارند تا شما از آن مطلع باشید.
در نتیجه فراموش نکنید تا در صورت روشن شدن چراغ چک ابتدا دریچه گاز را بررسی کنید.
*باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند
تعمیرکارها بسیار تمایل دارند تا باتری خودروها را تعویض کنند و این گونه القا کنند که باتری به پایان عمر خود رسیده است. اما این در حالی است که در بیشتر موارد، ایرادهای باتری مربوط به اتصالات سیمهای آن است و نه مربوط به خود باتری.
نکته اینجا است که در اثر گذشت زمان، این اتصالها و سیمها خورده میشوند و همین امر موجب اختلال در عملکرد باتری و توان خروجی از آن میشود.
*تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر
اکثر مکانیکها میگویند که هر ۵ هزار کیلومتر، یک بار باید روغن موتور خودرو تعویض شود، اما این امر صحت ندارد و تنها هزینه اضافی است. مهمتر از همه این است که باید توجه داشته باشیم تا میزان روغن موتور هیچگاه در خودرو کم نشود.
اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که روغن موتور باید هر ۱۱هزار کیلومتر تعویض شوند و بسیاری از خودروسازان میگویند که میتوان روغن موتور را حتی پس از ۱۶ هزار کیلومتر تعویض کرد.
*صدای لنتهای ترمز به دلیل زنگ زدگی است
اگر هنگام ترمزگیری صدای لنت به گوش میرسد، بهتر است بدانید که اکثر اوقات دلیل این صدا، زنگ زدگی لنتها است که به راحتی میتوان آن را از روی لنت به روش ساییدن، پاک کرد و آن را تمیز کزد.
در این صورت نیازی به تعویض لنتهای ترمز نیست.
همچنین تعویض لنت ترمز یکی از سادهترین کارها است و نیازی به پرداخت هزینه برای تعویض آنها وجود ندارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید نحوه تعویض لنتهای ترمز را یاد بگیرید.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
بنده پژو 405 اس ال ایکس TU5دارم. حدود یه ماه پیش به ذیم مشکل برخوردم و ماشین اصلا گاز نمی خورد. تاجایی که بیشتر تنظیم موتوریا بهم گفتن باید دریچه گاز عوص کنم. اما یه تنظیم موتوری بهم گفت احتمال داره از سوکت برق دریچه باشه. ایراد هم همین بود. یه سوکت خریدم و عوص کرد و دوباره ماشین مثل ساعت داره کار میکنه. البته شاید ایراد شما از چیز دیگه ای باشه. ولی برای من اینجوری حل شد.
اینکه ماشین رو خاموش کنی و دو سه نفر استخدام کنی که
ماشینو هول بدن اینجوری ۱۰۰۰۰۰۰ تا هم کار میکنه آخه آدم
این چه آموزشی هست تو هر قشری آدم خوب بد هست ....
16000کیلومتر برای تعویض روغن خیلی زیاده.در کل روغن موتور هر چی زودترعوض بشه عمر موتور بیشتره.
اصلا شما فکر کن من اشتباه میگم یه سر به نمایندگی های کیا بزن و سوال بپرس روغنم رو چندتا عوض کنم.
اولا که چراغ چک به تنظیم موتور و دستگاه کامپیوتر مربوطه نه مکانیک
دوما روغن موتور های غیر استاندارد باعث شده عمر موتور کمتر و طبیعتا کار و بار مکانیک بیشتر بشه پس عاقلانه فکر کنید
و در ادامه باید بگم که جنس لنت اصلا فلز نیست که بخواد زنگ بزنه اگر منظور دیسک ترمز هست بهتره بگم دیسک حتی گرد و خاکم نمیگیره مگر اینکه ماشین اصلا حرکت نکنه به مدت طولانی
بنده تعویض روغنی دارم
هیچ روغن موتوریدبیستر از ۵۰۰۰ هزارتا کار نمیده و کاملا فکر اقتصادیه که سر ۵۰۰۰ هزارتا تعویض بشه به دلیل اینکه انقدر پولدار نبستیم بخاطر تعویض نکردن روغن موتور بیاریم پایین .
حالت خوبه عزیزم ؟
۲عمرمفیدباتری ایرانی درشرایط استفاده ازکولر یکساله وبرای تست باتری تستربه خودباتری نصب میشه وربطی به سیم کشی نداره
۳روغن موتوربستگی به شرایط رانندگی داره یعنی اگه شما همشتوترافیک باشیدولی کیلومترکارکرد حتی به ۵۰۰۰تاهم نرسیدبایدتعویض شه
بهترین روغن بهران و ایرانول و بسته به میزان استفاده از خودرو بین ۳ تا ۵ هزار باید عوض بشه واگر اصلا استفاده نکنی هم پس از ۶ ماه باید عوض بشه
یا احتمالا ماشینت چراغ روغن رو کیلومتر نداشته
چ بووووووود بعد یکسال
2- باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند: تست باتری امری راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
3- تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر : عمر مفید روغن موتور به شاخصه های متعددی وابسته است . میزان دمای کاری موتور و شرایط کارکرد موتور و خود روغن موتور در این عدد تاثیر گذار هستند و کسی نمی تواند کیلومتر مشخصی را اعلام کند. در بهترین شرایط سعی کنید کمتر از میزان اعلام شده در بسته بندی روغن موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنید.
4- صدای لنتهای ترمز به دلیل زنگ زدگی است :
این مورد تایید نمیشه و دلیل صدای لنت میتونه از کم بودن میزان لنت و رسیدن به فلز هشدار دهنده نصب شده در کنار لنت ترمز باشد. با این کار راننده از کم بودن میزان لنت با خبر شده و می تواند به تعویض لنت اقدام کند.
موفق باشید.
من حدودأ ۱سال پیش خریدم چون روغن کم میکرد هر۱۰روز یه لیوان روش میریزم از همون موقع به همون روال داره کار میکنه میتونم قسم بخورم بهتر هم شده
میفروشم مدلش ۷۹ بنزینی ،اسلامشهر هستم
دوستان روغن رو هر ۴ یا ۵ هزار عوض کنین تا خودروتون همیشه سالم باشه و به سود خودرو سازان و مکانیک ها کار نکنین
در ضمن خیلی وقتها پرداخت یه هزینه کم خیلی بهتر از دودمان شدن تمام زندگی آدمه .
آخه تعویض لنت به دست خودمون چیه که پیشنهاد میدید !!!!!!!!
پیشنهاد میگردد قبل از دست به آچار شدن حداقل با یک مکانیک مشاوره کنید .
#من مکانیک نیستم.
حتما برای تعویض لنت به ترمزساز (و نه مکانیک) مراجعه کنید چون علاوه بر تعویض به طور کامل سیستم ترمز رو چک میکنه. درسته هزینه داره اما جونتون بیشتر میارزه.