آتشی که به جان مراتع ملایر و کبودراهنگ افتاد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال مراتع شهرستان‌های ملایر و کبودراهنگ بیشتر از سایر مراتع استان طعمه‌ی حریق شدند.

آتشی که به جان مراتع ملایر و کبودراهنگ افتاداسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: امسال تا کنون حدود ۵۰ هکتار از مراتع استان طعمه‌ی حریق شده اند و سهم شهرستان های ملایر و کبودرآهنگ در آتش سوزی های مراتع استان بیشتر از سایر شهرستان هاست.

مقام ارشد منابع طبیعی استان افزود: خشک شدن گیاهان مرتعی یک ساله  و گرم شدن هوا مراتع استان را مستعد برای آتش سوزی کرده است.

خزائی بیان کرد: امسال در مراتع شهرستان‌های تویسرکان، فامنین، رزن و درگزین هیچ مورد آتش سوزی رخ نداده است .


بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه عامل ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در مراتع انسان‌ها هستند گفت: در شهرستان همدان هم تنها در مراتع داخل شهر و یا در کنار مزارع امسال آتش سوزی رخ داد  که در همه‌ی آن‌ها اشتباه انسانی باعث آتش سوزی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: در سال ۹۵، ۵۰۰ هکتار از مراتع استان طعمه‌ی حریق شد و با اجرای طرح‌های سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و آبخیزداری میزان آتش سوزی در مراتع کاهش یافت به گونه ای که در سال‌های ۹۶ تا 98 به ترتیب در  ۷۷ هکتار، ۴۰ هکتار و  ۲۱۳ هکتار آتش سوزی رخ داده بود .

خزائی علت زیاد شدن آتش سوزی طی پارسال را بارش‌های زیاد جوی و افزایش پوشش گیاهی مراتع دانست و گفت: امسال هم بارش‌ها بیشتر و پوشش گیاهی تقویت شده است، و اجرای طرح دیده بان مراتع، خرید دستگاه‌های دمنده برای خاموش کردن سریع مراتع، به کارگیری ۱۰ گروه اطفای حریق و کمک از همیاران طبیعت از برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای کاهش آتش سوزی در مراتع است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.