رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تنها در روز گذشته ۲۲ نفر از هم استانی هایمان را بر اثر کرونا از دست دادیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: دیروز ۱۱۵ نفر با علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که این آمار تعداد بالایی است.

او افزود : همچنین با شیوع موج دوم کرونا در گلستان هم اکنون ۱۱۴نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گلستان بستری  و همچنین ۴۴نفر به دستگاه وصل هستند.

فاضل گفت: از ابتدای اسفند ماه ۴۵ هزار نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این آمار ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر بستری شدند.

او افزود: از این آمار ۱۲ هزار تست گرفته شده که حدود ۴۰ درصد تست‌ها مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون تست ۵۱۹ بیمار فوت شده مثبت گزارش شده و اکنون با وضعیت هشدار و قرمز استان موجه هستیم که به همین دلیل درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی داده ایم.

فاضل افزود: نامه برپا کردن بیمارستان صحرایی در گنبدکاووس ارسال شده و اگر این بیمارستان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تخت خواب داشته باشد بهتر است.

او ادامه داد: ۲۵۰ نفر از پرسنل کادر درمان در مرخصی استعلاجی از جمله مرخصی زایمان و... هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آمار تست گیری کرونا در گلستان به حدود ۳۰ تست در گلستان رسیده بود، اما گزارش شده در روز گذشته ۴۰۰ تست در یک روز از بیماران گرفته شده است.

فاضل ادامه داد: قبلا نمونه گیری هم از بیماران سرپایی و هم بیماران بستری انجام می‌شد، اما در حال حاضر نمونه گیری از بیماران سرپایی محدود شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۷۷ نفر در بیمارستان صیادشیرازی، ۶۸ نفر در بیمارستان ۵ آذر گرگان، ۲۷۳ نفر در بیمارستان‌های گنبدکاووس، ۴۷ بیمار در آق قلا، ۴۰ بیمار در علی آباد، ۵۱ بیمار در کلاله و ۵۲ بیمار در مینودشت بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر در گنبدکاووس با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم و بیمارستان‌های مینودشت و آزادشهر پشتیبان گنبدکاووس هستند.

فاضل ادامه داد: در گنبدکاووس مردم تمایلی ندارند ارجاع داده شوند به آزادشهر و مینودشت و ترجیح می‌دهند در خانه بستری شوند.

او گفت: یک بار دیگر لازم است مردم همانند اسفندماه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شیوع بیماری کمتر شود.

او افزود: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ تخت خالی در استان داریم که در اسفند ماه یک هزار و ۵۰۰ تخت را به کرونا اختصاص دادیم.
 
انتهای پیام/ن/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.