معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بعد از برگزاری مراسم عزا و عروسی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در کشور و آذربایجان شرقی مربوط به بعد از برگزاری مراسم عزا و عروسی بوده که در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی ما به ویژه در روستا‌ها و برخی شهرستان‌هاست.

او افزود: پس از مراسم سوگواری و جشن و سرور، سسیتم حمل و نقل عمومی درون و برون شهری شامل تاکسی، اتوبوس و پایانه‌های مسافربری هم در افزایش تعداد مبتلایان و گرفتاری افراد با کرونا نقش داشته است.

او، دورهمی‌های خانوادگی در باغ‌ها، پارک‌ها و منازل را از دیگر موقعیت‌هایی عنوان کرد که سبب ابتلای تعداد زیادی از افراد به کرونا شده‌اند و گفت: موارد ابتلای بسیار زیادی نیز به دلیل تردد در پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده، دفاتر پیشخوان و داروخانه‌ها گزارش شده است.

او گفت: با توجه به عدم رعایت قرنطینه در استانمان، تعداد موارد مثبت در بین اطرافیان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ بسیار زیاد است. همچنین اقامت در مراکز اقامتی، هتل‌ها و حضور گردشگران در مراکز اقامتی نیز نقش زیادی در افزایش تعداد مبتلایان داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.