رئیس ایفمارک گفت: از مثبت شدن تست کرونای بازیکن استقلال اطلاعی ندارم اما همکارانم در کمیته پزشکی با کادر درمانی استقلال در ارتباط هستند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره هراتیان رئیس ایفمارک در مورد راستی آزمایی تست‌های باشگاه ها، اظهار داشت: من به شدت با کلمه راستی آزمایی مشکل دارم. ناظر‌های ما فقط برای اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در محل تست گیری حضور خواهند داشت. چک کردن کارت افراد و اجرای دقیق روند کار از وظایف ناظر‌های ما است که به بازیکنان و تیم‌ها اطمینان داده می‌شود که دستورالعمل‌ها به خوبی در حال رعایت شدن است.

او افزود: اکنون برای کمک به فدراسیون پزشکی ورزشی ناظران ما در محل تست گیری حضور پیدا می‌کنند. قرار است جلساتی بین ما و ستاد مقابله تشکیل شود و تقسیم وظایف را انجام دهیم، زیرا لیگ‌های پایین‌تر برگزار می‌شود و امکان بازگشایی مدارس وجود دارد.

او ادامه داد: در زمان نمونه گیری و زمان مسابقات افراد ما در محل حضور پیدا خواهند کرد و بدون اینکه استرسی به تیم‌ها وارد شود گزارشات خود را برای ایفمارک ارسال خواهند کرد. تمام این کار‌ها به خاطر حفظ سلامتی بازیکنان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


در جریان کرونایی شدن بازیکن استقلال نیستم

هراتیان بیان کرد: ناظر‌ان ما هنگام تست گرفتن از عارف غلامی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران در محل حضور داشتند و اکنون همکارانم در کمیته پزشکی با کادر درمانی استقلال در ارتباط هستند. من در جریان کرونایی شدن این بازیکن نیستم.

او اضافه کرد: شرایط فعلی در لیگ ایران بی سابقه است که این تعداد از بازیکنان یک تیم مبتلا شوند و در این مورد نیاز به ایجاد همدلی بین کادر پزشکی تیم‌ها و مسئولان پزشکی ارگان‌های اصلی وجود دارد.

تمام آزمایشگاه‌هایی که در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند مورد تایید ایفمارک هم خواهند بود

رئیس ایفمارک در ادامه اظهار داشت: من فقط در حوزه پزشکی تخصص دارم و در حوزه‌های دیگر دخالت نمی‌کنم. موضوع واقعی این است که نباید در خصوص جزئیات بیماری کووید ۱۹ در رسانه‌ها صحبت شود، چون باعث نگرانی مردم می‌شود و در آینده آن‌ها را با مشکلات روحی و روانی رو به رو می‌کند.

هراتیان عنوان کرد: تمام آزمایشگاه‌هایی که در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند مورد تایید ایفمارک هم خواهند بود. با تغییر شکل و ساختار بیماری کرونا دستورالعمل بهداشتی جدید از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر می‌شود. در این زمینه اصلا پروتکل ثابت نداریم.

او افزود: شیوه نامه بهداشتی در فوتبال هم دچار تغییراتی خواهد شد و بعد آموزش و خوداظهاری باید پر رنگ‌تر شود. به این معنا که برای هر فرد به طور مداوم به صورت چهره به چهره تمام نکات توضیح داده شود.

هراتیان در ادامه بیان کرد: باید به بازیکنان آموزش‌های لازم داده شود و مسئولیت اجتماعی را به آن‌ها گوشزد کرد. ورزشکاران به عنوان الگو برای مردم باید تمام اطلاعات لازم را بدانند. من خیلی از بیمار‌ها را دیده‌ام که وقتی مبتلا شده اند استرس در بدنشان زیاد شده است. یکی از مراحل درمان کم شدن همین استرس‌ها است. هیچ تضمینی وجود ندارد بازیکنان مبتلا نشوند. در کشور‌های دیگر در رسانه‌ها این موضوعات مطرح نمی‌شود و مردم نیاز به آموزش دارند.

او افزود: شیوه نامه  هر کشوری را وزارت بهداشت آن کشور صادر می‌کند. جان‌های زیادی از دست رفته است و ما باید ببینیم چه کمکی می‌توانیم به کادر پزشکی بکنیم. اذعان می‌کنم کادر پزشکی لیگ برتر و لیگ یک از شریف‌ترین آدم‌ها هستند و به طور مداوم با ما در تماس هستند و شیوه‌های مختلف را می‌پرسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار