رانا پلاس تجهیزات ارتقا یافته‌ای دارد که یکی از اصلی‌ترین آن استفاده از استاندارد یورو ۵ است.

رانا پلاسبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رانا پلاس یکی از خودروهای جدیدی است که قرار است تا پاییز امسال وارد بازار شود و به نوعی دومین برند ملی شناخته می‌شود. رانا پلاس ضمن زیبایی، پویایی و ایمنی امکانات و تجهیزات رفاهی کاملی را برای مشتریان ارائه می‌دهد.

این خودرو تجهیزات ارتقا یافته‌ای دارد که یکی از اصلی‌ترین آن استفاده از استاندارد یورو ۵ است.

این خودرو با قابلیت‌های متعددی وارد بازار شده که از جمله آن می‌توان به نوع موتور ارتقا یافته آن که یورو ۵ است اشاره کرد، علاوه بر این حجم موتور در این خودرو ۱.۶، حداکثر قدرت موتور ۱۰۵ (۵۸۰۰ دور در دقیقه)، حداکثر گشتاور موتور ۱۴۲ (۴۰۰۰ دور در دقیقه)، تعداد سوپاپ ۱۶، استاندارد حد آلایندگی یورو ۵، حداکثر سرعت ۱۹۰، میانگین مصرف سوخت در خارج از شهر ۵.۵، میانگین مصرف ترکیبی ۶.۹، ترمز‌های جلو دیسکی خشک شونده و ترمز‌های عقب کاسه‌ای است.

از دیگر امکانات این خودرو ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله با EBD، کیسه هوای ایمنی (ایربگ) راننده و سرنشین است، علاوه بر این سایر تجهیزات این خودرو شامل سیستم ضد سرقت و سیستم هشدار دهنده مرکزی ورودی غیر مجاز، سیستم عیب یابی هوشمند، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع است.


بیشتر بخوانید

این خودرو دارای مه شکن جلو و عقب جدید، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور، چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده، باز کن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطع خودکار سوخت، سیستم کنترل بخار بنزین، جلو پنجره طرح جدید، دستگیره‌ها همرنگ بدنه، مجموعه کنسول میانی یکپارچه، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار، کمربند عایق صداگیر، درب موتور است.

رانا پلاس جدید

ایران خودرو برای رانا پلاس از همان موتور TU۵ سابقش استفاده کرده فقط با این تفاوت که این موتور در رانا LX و EL از نوع یورو ۴ بود، ولی در رانا پلاس از نوع یورو ۵ است.

رانا پلاس با گیربکس اتومات

رانا پلاس در ابتدا با نسخه دنده ای به بازار کشورمان خواهد آمد. اما در فاز دوم تولید، ایران خودرو فروش نسخه اتوماتش را هم آغاز می کند.

اینکه نسخه نهایی رانا پلاس به چه گیربکسی مجهز است، هنوز مشخص نیست. برخی‌ها می‌گویند که ایران خودرو شاید از همان گیربکس معروف AL۴ استفاده کند که هم قابلیت تیپ ترونیک دارد و هم به دو حالت «اسپرت» و «برفی» مجهز است. اما منصور منصوری، مدیر پروژه پلتفرم ایران خودرو، در خردادماه ۹۹ گفت که تا پایان سال ۹۹، گیربکس نیمه اتومات AMT روی رانا پلاس نصب خواهد شد؛ گیربکسی که به لطف داخلی سازی شدن آن، حالا حدود ۲۵% با نمونه خارجی‌اش اختلاف قیمت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار