صیانت از قانون اساسی؛ مهمترین وظیفه شورای نگهبان

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: صیانت از قانون اساسی؛ مهمترین وظیفه شورای نگهبان است.

صیانت از قانون اساسی؛ مهمترین وظیفه شورای نگهبانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قنبر کریم نژاد مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی امروز در آستانه ۲۶ تیرماه چهلمین سالروز تاسیس شورای نگهبان در نشست خبری با رسانه های گروهی، مهمترین وظیفه این نهاد را صیانت از قانون اساسی دانست و گفت: نظارت بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و نظارت بر انتخابات از جمله وظایف مهم شورای نگهبان در کشور است‌.

کریم نژاد با بیان این که آذربایجان غربی دارای ده حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است افزود: این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز سه کرسی نمایندگی دارد.

او خاطرنشان کرد: در چهل سال گذشته همگام با سراسر کشور ۲۸ دوره انتخابات زیر نظارت شورای نگهبان شامل بر ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۱ انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۵ دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان آذربایجان غربی برگزار شده است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان و تایید اعتبار نامه هر دوازده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از برگزاری انتخابات فقط اعتراض دو نامزد در حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب وارد شد که بعد از بازشماری چند صندوق هیچ تخلفی از این حوزه گزارش نشد.

آقای کریم نژاد با اشاره به این که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ هزار و ۱۱۷ شعبه ثابت و سیار اخذ رای داشتیم که هزار و شش شعبه شهری و هزار و ۱۱۱ شعبه روستایی بود که از این تعداد هزار و ۲۵۲ شعبه ثابت و ۸۶۵ شعبه سیار وجود داشت.

او کل جمعیت استان را در زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم ۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: لز این تعداد ۲ میلیون ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر حائر شرایط شرکت در انتخابات بودند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان در بین ۳۱ استان کشور استان دوازدهم در میزان مشارکت بود.

در چهل سال گذشته ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده است که ۲۸  دوره آن زیر نظارت شورای نگهبان برگزار شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.